Nekromanti Stockholms Kulturnatt 9/4 - Gratis rollspel!

Dragons Lair

Veteran
Nu på lördag äger Stockholms Kulturnatt rum. Vi på Dragon's Lair är givetvis med och visar att spel är kultur.

En spännande detalj för er som gillar rollspel är att alla som kommer på Kulturnatten till Dragon's Lair får rollspelet Gemini* helt gratis!

En liten tanke för att slå ytterligare ett slag för rollspel i Stockholm kunde vara att någon som kan Gemini kan tänka sig att dema lite för folk som hämtar ut böckerna.

Slutligen, även om du inte har chans att hämta spelet på lördagen så har vi ett loppis/bytardag på söndagen och överblivna regelböcker och tillbehör till Gemini kommer att slumpas ut till förmån för fritidsgårdar i Stockholm. (det går även att sälja/byta egna spel under loppiset)

Välkomna!

*Stort tack till killarna från Cell Entertainment som skänkte sitt lager till eventet!

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Say what? Existerar Cell fortfarande? Och har de suttit i flera år oich tryckt på massa Gemini-böcker? :gremshocked:

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Dragons Lair said:
Slutligen, även om du inte har chans att hämta spelet på lördagen så har
vi ett loppis/bytardag på söndagen och överblivna regelböcker och
tillbehör till Gemini kommer att slumpas ut till förmån för
fritidsgårdar i Stockholm. (det går även att sälja/byta egna spel under
loppiset)
Okej, hörni, allvarligt: jag hinner inte ta mig in på lördag-söndag. För många deadlines och grejer. Jag vill däremot verkligen, verkligen ha Gemini. Den som kan tänka sig att plocka på sig ett extra exemplar av vilka böcker det nu är (Gemini, Orschild, Mörka magin) kan räkna med ett fint tillskott i kassan i månadsslutet. Jag kan sockra erbjudandet med ett numrerat och signerat exemplar av Null State också.

Och det här gör ni två helger innan folk ska iväg och köpa spel på gothcon... ELaka jäklar =)

krank

Robert Jonsson said:
Say what? Existerar Cell fortfarande? Och har de suttit i flera år oich tryckt på massa Gemini-böcker? :gremshocked:
Mnjae, alltså, att det funnits ett stort osålt lager i alla år har man väl vetat. Minns att Sverok var på G att köpa det och ge ut till spelveckanfolk, men det rann tydligen ut i sanden.

//Krank, hängt på låset

Dragons Lair

Veteran
Du behöver inte vara orolig, det finns ganska gott om böcker (lite mindre av några tillägg) och vi kommer att ha sjukt trevliga priser på sakerna under söndagen.

Gemini Regelbok - 20kr
Orschild - 30kr
Mörka magin - 30kr
Rollformulär - 20kr
Paket med allt = 80kr

Pengarna går som sagt till spel åt fritidsgårdar, så det är bara att bunkra upp.

Cell Entertainment är inte längre verksamma, men de hade kvar ett lager som vi fått äran att förvalta. Utöver rollspelen finns det sjukt många figurer till Ronin, Krash, Ronin War och Hybrid (samt regler) vilket vi vräker ut på söndag.

krank

Dragons Lair said:
Du behöver inte vara orolig, det finns ganska gott om böcker (lite mindre av några tillägg) och vi kommer att ha sjukt trevliga priser på sakerna under söndagen.

Gemini Regelbok - 20kr
Orschild - 30kr
Mörka magin - 30kr
Rollformulär - 20kr
Paket med allt = 80kr

Pengarna går som sagt till spel åt fritidsgårdar, så det är bara att bunkra upp.

Cell Entertainment är inte längre verksamma, men de hade kvar ett lager som vi fått äran att förvalta. Utöver rollspelen finns det sjukt många figurer till Ronin, Krash, Ronin War och Hybrid (samt regler) vilket vi vräker ut på söndag.

Men fasen... jag har ju inte TID... Men tydligen får jag väl skaffa mig. 80 spänn för kompletta paket, då måste man nästan köpa ett par... och Roninprylar är jag alltid sugen på.

EDIT: efter koll: Nä, det går inte. Jag är dock beredd att betala en hundring styck för upp till två Geminipaket till den som kan tänka sig att gå i mitt ställe. Pengarna kan man få i slutet av månaden (27:e) och man får mer än gärna sitta på paketen till dess ifall man inte litar på mig.

Min ekonomi fick redan en kalldusch idag, nu ska jag nog spara allt jag kan inför Gothcon...

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Det är rätt, gamla veteraner skall horda prylar. Speciellt skänkta prylar.

krank

wilper said:
Det är rätt, gamla veteraner skall horda prylar. Speciellt skänkta prylar.
Ja, för det är ju inte så att jag har kamrater uppe i Hudiksvall som sökt efter Geminiprylar i flera år eller så. Jag hade ondskefullt tänkt köpa upp två boxar bara för att kunna sitta och gnugga mina händer och fnissa elakt.

Storuggla

Champion
"Jag hade ondskefullt tänkt köpa upp två boxar bara för att kunna sitta och gnugga mina händer och fnissa elakt."

Ett ett mörkt rum dessutom?

Storuggla, i motljus?

Konrad Konvalj

Myrmidon
krank said:
Dragons Lair said:

Gemini Regelbok - 20kr
Orschild - 30kr
Mörka magin - 30kr
Rollformulär - 20kr
Paket med allt = 80kr

Men fasen... jag har ju inte TID... Men tydligen får jag väl skaffa mig. 80 spänn för kompletta paket, då måste man nästan köpa ett par... och Roninprylar är jag alltid sugen på.

EDIT: efter koll: Nä, det går inte. Jag är dock beredd att betala en hundring styck för upp till två Geminipaket till den som kan tänka sig att gå i mitt ställe. Pengarna kan man få i slutet av månaden (27:e) och man får mer än gärna sitta på paketen till dess ifall man inte litar på mig.

Min ekonomi fick redan en kalldusch idag, nu ska jag nog spara allt jag kan inför Gothcon...
Jag är inne på Kranks spår. Är någon villig att bunkra upp en hel uppsättning Gemini till mig så laxar jag 100 pix för den + frakt till mig då förstås. Däremot har jag god ekonomi så jag betalar på dagen!

Nån villig?

Robert Jonsson

Jag instämmer i ovanstående: jag vill gärna också få tag i ett paket om det vore möjligt och betalar gärna en liten extra slant + porto (alternativt att jag hämtar upp den på GothCon).

krank

Dragons Lair said:
Har inte sett nån som ropat till i tråden, så jag skickar min vädjan direkt till er: Jag kan tänka mig att betala 100-150:- eller vad ni nu kan tänkas vilja ha per komplett paket om ni kan hålla 1-2 styckna åt mig tills den 27:e ungefär, då jag får lön. Vore det inte najs om fritidsgårdarna kunde få ännu mer pengar? =)

Hör jag inget av er får jag väl maila och tjata och se om några blev över i efterhand... =)

Robert Jonsson

Eftersom Gizmo i vrållådan erbjöd sig att ta en promenad i det vackra vårvädret dit, så ville han att vi skulle uttryckligen skriva en beställning här.

Jag är främst ute efter Orschild (som jag tror har undertiteln Winds of war), men jag tar gärna ett helt spelpaket för det priset (80 kronor). Är paketen slut är det dock främst Orschild som jag är ute efter.

gizmo

temporary sunshine
krank, om du kollar in här - jag ska kolla förbi Dragon's Lair idag och kan hämta. Säg till.
K.

krank

gizmo said:
krank, om du kollar in här - jag ska kolla förbi Dragon's Lair idag och kan hämta. Säg till.
K.
TILL! Alltså, jag är intresserad av TVÅ kompletta boxar. För dem kan jag tänka mig att betala 200-250:-, förutsatt att det är OK att sköta pengabytet den 27:e.

EDIT: om det inte finns två boxar vill jag ha en (100-150:), och är boxarna slut är det i följande ordning intressant: Orschild, grundbok, mörka magin.

gizmo

temporary sunshine
OK, beställningar tagna. nu ska vi se om det finns något kvar. (och om de har öppet, man vet alldrig).

betala efter den 27:e - inga problem.

skulle det inte vara 80 kr per paket? priset har väl inte ändrats över natt?
bara så att vi förstår varandra, själva hämtandet är såklart gratis :gremsmile:

enda krav, utbytet måste ske i Stockholm.

krank

gizmo said:
skulle det inte vara 80 kr per paket? priset har väl inte ändrats över natt?
bara så att vi förstår varandra, själva hämtandet är såklart gratis :gremsmile:

enda krav, utbytet måste ske i Stockholm.
Det ska inte vara några problem att sköta utbytet i S-holm. Och jag lade helt enkelt på en finders fee, men vill du absolut inte ha något extra så slipper du såklart =)

gizmo

temporary sunshine
Sådär. Tre paket Gemini à 80 kr sitter hemma hos mig, välbundna, och halls på vatten och bröd tills någon kommer och löser ut dem.