Nekromanti 52

God45

#PrayersForBahakan
Den Mörka Herren har dött och hans svarta rike Serak har krossats. De av hans generaler, löjtnanter och politiska ledare som inte dödats har flytt eller gömmer sig i det kaotiska landet. Aliansen av människor, alver, dvärgar och halflingar har dock inte den politiska viljan eller resurserna att ockupera Serak eller bygga upp landet igen.

Många fruktar att Serak kommer bli en grogrund för extremister och kaos eller ännu värre att en ny mörk herre kommer fylla tomrummet efter Den Mörka Herren. För att hindra detta har flera grupper gått ihop och erbjuder stora belöningar för att gripa eller döda den Mörka herrens förre detta mäktigaste tjänare. Man har gjort upp en kortlek med de 52 farligaste potentiella mörka herrarna. Högre värde på kortet är lika med en farligare individ och en högre belöning.

Där livet inte har något värde har döden plötsligt fått ett pris.

Det här sätter upp scenen för en kampanj där en eller fler äventyrargrupper rör sig runt Serak på jakt efter 52 boss fiender. Bossarna kan göra allt från att försöka smälta in till att ha grävt ut onda tempel till att försöka samla ihop en armé till att ha tagit över en liten by eller stad som borgmästare.

Spader är krigare och soldater.

Hjärter är präster och druider.

Ruter är tjuvar, barder och andra som använde list.

Klöver är magiker, häxor och trollkarlar.

Vill du bidraga till kortleken? Skriv dina egna kort och posta dem i den här tråden. :)

SPADER 2: Uthar Khell
Uthar var en underledare i orchhorderna som tjänade den Mörka herren. Lite mer än en sergeant egentligen. Men vid det slutliga slaget, efter de högre ledarna i den svarta armen dödats eller flytt ledda han sina trupper rakt genom alvernas linjer, dödandes Abhaliel den berömda arabiska översten med sina bara händer på vägen.

Efter slaget har Uthar använt de trupper som följde honom för att sätta upp sig själv som en rånar baron vid en av Seraks viktiga handelsvägar. Tidigare har den varit för skyddad för att det skulle fungera men i det destabiliserade Serak bygger Uthar upp allt mer makt och pengar. Han har börjat rekrytera fler trupper och nu tjänar inte bara orcher men också hobgoblins och människor under hans fana.

Uthar håller till i det lilla tullfortet Blåklippa vid sidan av handelsvägen. Han har har två dussin orcher och ett dussin andra trupper som jobbar för honom. Han är också en präst som han betalar för att hålla hans trupper friska och redo att slåss.

Uthar själv är en level 3 fighter och han använder det magiska bastard svärdet Kvicktand som han tog från Abhaliels brutna kropp vid det sista slaget. I en strid kommer han lita på att hans män flankerar fienden medan han anfaller rakt på. Uthar är erfaren och listig och kommer prioritera att döda först magiker och sedan helare.

2097

deleta mitt konto tack
Spader dam. Maria. En smal kvinna med tjockt blod.

Holy shit.
Face it, tiger, du har dragit jackpot. Om vinsten är att få ett dussin knivar i skallen.

Hon är en level nio rogue med en svart sjal för ögonen. Men, den ger
henne advantage på allt. Hennes andra superkraft är multiattack. Fem
attacker baby. Men bara en av dom kan ge sneak-bonus.

Hon vandrar från by till by. Tvärs över kontinenten. Hon får alltid
full gästfrihet, vart hon än kommer. Varm mat, varm säng, tvål och
vatten, rena kläder. Och alla i byggnaden kommer ge sitt liv för att
skydda henne.

2097

deleta mitt konto tack
Ah jag trodde spader var alla martials. :/
Hmm ska jag komma på någon ännu hårdare knife queen kanske…?!

God45

#PrayersForBahakan
2097;n245549 said:
Ah jag trodde spader var alla martials. :/
Hmm ska jag komma på någon ännu hårdare knife queen kanske…?!
Jag tycker det funkar :) Tänker att hjärter är mer för listigare och mer planerande skurkar och Spader för folk som skär ut ditt hjärta och får dig att äta det!

2097

deleta mitt konto tack
Det är det hon definitivt gör?

Tänker spader: svärd, klöver = wands, hjärter = cups (så kanske clerics?) och ruter = mynt (så kanske listigheten?)

God45

#PrayersForBahakan
2097;n245556 said:
Det är det hon definitivt gör?

Tänker spader: svärd, klöver = wands, hjärter = cups (så kanske clerics?) och ruter = mynt (så kanske listigheten?)
Jag gillar din uppdelning. Jag tänker vi ändrar till den :)

God45

#PrayersForBahakan
Spader 3:
Lucas Malet åkte tvärs över världen för att arbeta i den mörka herrens armé. Lucas har nämligen en talang, något han är omöjligt bra på. Han är inte en fäktare, eller en fältherre eller en bågskytt. Nej, Lucas är den bästa elefantryttaren i världen. Han är född att rida ett enormt djur men betar som långspjut rakt genom en armé. Och det här var hans enda chans att få göra det.

Lucas var inte vid det sista slaget, hans elefant kunde inte ta sig fram genom bergen snabbt nog. Detta ledde till att han plötsligt fann sig utan vägledning eller mål ovanpå en stridselefant med fem andra elefanter och ryttare som följde hans ledning. Vad han valde att göra var det allra lättaste, han använder sina elefanter till att anfalla karavaner eller små byar och antingen utpressar han dem på pengar mot att inte rida ner dem med sin elefant eller så rider han ner dem.

Vad är bäst i livet? Att rida en bepansrad elefant rakt genom någons hus medan man pepprar överlevarna med en långbåge!

RasmusL

Champion
Klöver 1:
Rina kommer aldrig att bli en Mörk Herre, han är en tjänare. När den Mörka Herren dog krossades Rinas värld och utan mål och vägledning försvan hen i natten.
Det tog tid innan Rina hittade en ny riktning i livet men hen insåg tillslut att om det i te finns en Herre att tjäna så är det Rinas uppgift att hitta en, att skapa en.

Att ge upp kontroll för att få kontroll...
Rina vet att vanliga invånare i regionen sällan är värdiga att ens vistas i Herrens närhet, att deras potential är högst begränsad. En noga planerad avelsstsning skulle möjligen kunna ge resultat över tid men Rina vill ha sin Herre _nu_, hen vill inte vara ensam mer! För att få inflytande över andras kroppar har Rina försakat sin egen och brygger under avancerade riter ett extrakt av sitt eget för syftet amputerade ben och kvarlevor från Herren. Extraktet accelererar mutationerna mot den perfekta Herren genom att rensa ut de svaga och förstärka de starka.

Det är något i vattnet
Förklädd till en enbent tiggarflicka eller pojke reser Rina i riket med sitt extrakt och sprider det i brunnar och mindre vattendrag. Samhällen som väljs ut drabbas först av en svår epidemi, sedan ett enormt uppsving i vålsam brottslighet och därefter babybooms utan dess like. Rinse and repeat.

Det är insidan som räknas
Ingen har ännu hotat Rina i sitt värv men hen är sitt utseende till trots en farlig motståndare. Utöver sina trollkarlaförmågor använder Rina vid behov de som druckit hennes extrakt som soldater. Rina får genom extraktets förbund makt över offrens inälvor, inte deras medvetande, och om ett hot närmar sig finner fen sig snart sakta strypt av oskyldiga förbipasserandes tarmar, spetsad på vassa benknotor och dränkt i magsyra som exploderar ur kropparna likt face huggers.

Snart är en ny Mörk Herre här och Rina kan åter vila, så som hon gjort tidigare, till nästa gång...

2097

deleta mitt konto tack
Klöver 2.

Jenny Forgotten är bara en level 2 wizard. Men hon har en väska full med fireball scrolls.
Hon dödade ca 300 pers på det sista slaget. Hon älskar Serak. Men hon är ingen härskare. Hon litar på att dom andra bossarna kommer styra upp. Alla som är i vägen? Dom ska brinna. Hon älskar att bränna.

God45

#PrayersForBahakan
RasmusL;n245569 said:
Klöver 1:
Rina kommer aldrig att bli en Mörk Herre, han är en tjänare. När den Mörka Herren dog krossades Rinas värld och utan mål och vägledning försvan hen i natten.
Det tog tid innan Rina hittade en ny riktning i livet men hen insåg tillslut att om det i te finns en Herre att tjäna så är det Rinas uppgift att hitta en, att skapa en.

Att ge upp kontroll för att få kontroll...
Rina vet att vanliga invånare i regionen sällan är värdiga att ens vistas i Herrens närhet, att deras potential är högst begränsad. En noga planerad avelsstsning skulle möjligen kunna ge resultat över tid men Rina vill ha sin Herre _nu_, hen vill inte vara ensam mer! För att få inflytande över andras kroppar har Rina försakat sin egen och brygger under avancerade riter ett extrakt av sitt eget för syftet amputerade ben och kvarlevor från Herren. Extraktet accelererar mutationerna mot den perfekta Herren genom att rensa ut de svaga och förstärka de starka.

Det är något i vattnet
Förklädd till en enbent tiggarflicka eller pojke reser Rina i riket med sitt extrakt och sprider det i brunnar och mindre vattendrag. Samhällen som väljs ut drabbas först av en svår epidemi, sedan ett enormt uppsving i vålsam brottslighet och därefter babybooms utan dess like. Rinse and repeat.

Det är insidan som räknas
Ingen har ännu hotat Rina i sitt värv men hen är sitt utseende till trots en farlig motståndare. Utöver sina trollkarlaförmågor använder Rina vid behov de som druckit hennes extrakt som soldater. Rina får genom extraktets förbund makt över offrens inälvor, inte deras medvetande, och om ett hot närmar sig finner fen sig snart sakta strypt av oskyldiga förbipasserandes tarmar, spetsad på vassa benknotor och dränkt i magsyra som exploderar ur kropparna likt face huggers.

Snart är en ny Mörk Herre här och Rina kan åter vila, så som hon gjort tidigare, till nästa gång...
Det här är fucking amazing och jag älskar det! ??

.113

Swashbuckler
Ruter 7: Narek av Ordet. Narek är en spelman från det lilla riket Xystra, som styrs av kyrkan. Ursprungligen en Ordets tjänare som förkunnade nyheter, har Narek dock släppt sitt tidigare kall och begett sig av för att leta historier och jaga legender runt om i världen. Med sin luta och charmiga personlighet tar han sig fram från bar till bar och hov till hov, där han blir insläppt på grund av sin skicklighet. Han stannar dock sällan länge på samma ställe och det är inte ovanligt att någon framstående person mister livet i samma stund som Narek lämnar.
Självklart finns det dock inga spår och eventuella rykten om en koppling till Narek blir sällan långlivade.

.113

Swashbuckler
Hjärter äss: Markurius är en otroligt vacker halvgud som snärjer ditt hjärta, vare sig om du är man eller kvinna. Med sin graciösa kropp och sitt vackra leende, glider, nästan dansar Han fram över slagfälten och bara hans blotter närvaro är tillräckligt för att få den mest hårdföre krigaren att stanna upp och stirra.

Om det inte vore för att Markurius alltid går sin egen väg så skulle Han vara ett större hot, men som det är just nu är han ett äss I rockärmen på vilken sida Han än väljer.

Cybot

Mest spelbar
Hjärter 10: Nattsystern

Nattsystern var en av den mörke furstens mest fruktade generaler. Hon var översteprästinna till en av de mörka dödsgudarna. I strid ledde hon dödsgudens tempelgarde, klädd i en heltäckande rustning av mörkt järn och beväpnad med en rakbladsvass bila.
När den mörka herren föll så flydde hon till katakomberna under huvudstaden, där det sägs att ett av dödsgudens hemliga tempel ligger och med sig har hon resterna av Tempelgardet. Eller har hon? Enligt pålitliga ögonvittnen vid Sista Slaget så höggs de ner till sista man, medans skräckslagna medborgare i staden svär att hon fortfarande har med sig templets svarta garde, som dödar alla som motsätter sig hennes guds vilja.

Oavsett så har hennes anhängare terroriserat staden och den omgivande landsbyggden, för varje mörkermåne ger de sig på jakt efter nya offer till Nattsystern och hennes gud.

Frippe

tackar som frågar
Alltså... Jag vet ju vad det är för spelvärld som Den Mörka Herren och hans svarta rike Serak finns/fanns i.
Men jag tänkte som information för andra användare som inte har den kollen så kan du väl förklara?
Anledningen till att jag själv inte skriver något namn är att jag är lite osäker på stavningen.

Jocke

Man med skägg
Klöver Tre - Den Transporterade Mannen

Klöver tre kan dyka upp var som helst, och försvinna lika snabbt igen.
En smal man, mer stora buskiga ögonbryn, hatt och välvaxade mustacher. En mördare utan namn som finns där lika tydligt som du och jag ena stunden för att vara upplöst i tomma intet ett ögonblick senare.
Är Den Transporterande Mannen ute efter sig så kommer han att visa sig tydligt innan han försvinner. Nästa gång du ser honom är det på en plats du aldrig förväntade dig att möta någon på, då är han det sista du ser.

Cybot

Mest spelbar
Ruter kung? - Själävandraren

Det är osäkert vem själavandraren är, men under den Mörke Herren var hen den farligaste spionen och provokatören i Serak. Själavandraren är antingen någon typ av mästare över det astrala (Witch, shaman, psioniker?) eller äger någon typ av artefakt som tillåter hen att stjäla andras kroppar. Ibland i veckor och månader, ibland i ett par sekunder, men alltid tillräckligt länge för att göra sitt jobb. Tillräckligt för att hugga kniven i någons rygg. Tillräckligt länge för att hoppa från ett torn eller fönster. Tillräckligt länge för att fälla ett oförlåtligt ord. Tillräckligt länge för att avslöja en infiltratör, eller tvärt om att öppna en stadsport för den mörke herrens trupper. Tillräckligt länge för att höra eller läsa de hemligaste av hemligheter, eller att vidarebefodra ett budskap skrivet med den besattes egna hand.
De enda som kan motstå Själavandraren är de starkaste av själar, de med ett järnhårt grepp över sin astralkropp, och själavandraren dödar dessa med andra medel vid varje tillfälle som ges. Om du kan lita på dig själv, kan du lita på din familj eller dina tjänare eller dina vänner?

Nu använder själavandraren sina krafter för att skapa ett hemligt sällskap, fröet till en konspiration att ta makten i Serak och bli en ny mörk furste. Vem vet hur många borgmästare och kaptener som redan är snärjda i hens nät?

God45

#PrayersForBahakan
Frippe;n245650 said:
Alltså... Jag vet ju vad det är för spelvärld som Den Mörka Herren och hans svarta rike Serak finns/fanns i.
Men jag tänkte som information för andra användare som inte har den kollen så kan du väl förklara?
Anledningen till att jag själv inte skriver något namn är att jag är lite osäker på stavningen.
Det här är inte kopplat till någon specifik spelvärld. Det är bara en ganska standard fantasy värld. Vilket gör att kortleken och Serak går att plugga in i de flesta kampanjer.

God45

#PrayersForBahakan
Klöver Kung:
Zahariana, drakprincessan av helvetet och över hertiginnan av Serak.

Den mörka herren ville ha en perfekt arvinge. För att skapa denna frammanade han drottningen av alla succubuses. Drottningen tog hand säd, förfinade den i sin helvetiska kropp och tog den till den uråldriga världsdraken Lakerei. Med hjälp av formbytande blev världsdraken gravid och födde Den Mörka Herren en dotter.

Den Mörka Herren som ville ha en manlig arvinge var dock missnöjd med sin dotter och ägnade henne lite tid. Detta gjorde att Zahariana uppfostrade av sina två mammor, en uråldrig ond drake och en demonisk drottning. Zahariana växte upp till att bli en hård ung kvinna och kanske den mäktigaste magikern i världen. Hon började sedan klättra i sin faders organisation tills han var tvungen att ge henne en plats på sitt inre råd. Många viskade att drakprincessan planerade att mörda sin fader och ta hand plats, men med hans nederlag kommer vi aldrig få veta detta.

Zahariana har dragit sig tillbaks till sitt personliga palats, Slottet av eviga fasor. Slottets lägsta nivåer sträcker sig ner i helvetet och vaktas förutom av eliten av monster också av hennes två mödrar. Längst ner lurar Zaharina och förbereder sin hämnd mot ljuset och de fria länderna.

Zaharina är kanske den mäktigaste magikern i världen och är även fysiskt mäktig genom sin drakoniska och infernaliska natur.