Anton P said:
Följdfråga:
Hur gör man en kortare strid (max 30min speltid) lika episk och omväxlande som en lång strid (inte lång som i brp-pingis, jag menar lång som striderna i >Human verkar vara)?
-Tydliga situationer och miljöer.
-Möjlighet till beskrivningar och att utnyttja miljöerna och situationerna.
-Emotionellt engagerade situationer.
-Att varje handling har en tydlig effekt på situationen.
Mitt exempel från en kort och episk strid står Vildkatt för. Vi spelade Eldar i 40k med rouge trader reglerna. Hon spelade en howling banshee som skulle infilterad en byggnad.
Två vakter kommer och ser något. Hon hoppar ner i vattnet i poolen, och gömmer sig under ytan. Vakterna kommer närmare och ska se efter vad som är i poolen.
Bansheesn hoppar upp, våltar överdem, drar sina dubbla svärd och halshugger den ena i processen.
Det är av abosluta vikt att hon har ihjäl bägge innan de ljuder ett alarm, och hon lyckas vara snabbare.
Jag tyckte den striden uppfyllde mina kriterer väl och var väldigt awesome.