Vitulv
Årets spelledare 2011 och 2013
Om du skulle göra en lista över tio monster som bara måste vara med i en monsterbok till D&D, hur skulle den listan då se ut? Varianter av samma monster kan få samma plats i listan (alla drakar räknas som ett monster, t.ex.). Observera att det inte nödvändigtvis behöver vara en lista med era favoritmonster, utan över de monster som känns som obligatoriska i D&D.
Min lista:
1. Ankheg
2. Beholder
3. Orc
4. Dire animal (okej, det var lite fusk)
5. Gelatinous cube
6. Mimic
7. Kobold
8. Giant animal (fuskar igen, jag vet)
9. Rust monster
10. Skeleton
Det där var fan svårare än jag trodde när jag började skriva inlägget. Drakar är inte nödvändiga för mig, men jag hade nog velat klämma in zombie någonstans, kanske är jag beredd att byta bort rostmonstret. Orc är också något jag skulle kunna tänka mig att förhandla bort, möjligtvis mot goblin.
Om ni tyckte jag fuskade för mycket med dire och giant animal, så byt ut dem mot dire rat och giant spider.
Min lista:
1. Ankheg
2. Beholder
3. Orc
4. Dire animal (okej, det var lite fusk)
5. Gelatinous cube
6. Mimic
7. Kobold
8. Giant animal (fuskar igen, jag vet)
9. Rust monster
10. Skeleton
Det där var fan svårare än jag trodde när jag började skriva inlägget. Drakar är inte nödvändiga för mig, men jag hade nog velat klämma in zombie någonstans, kanske är jag beredd att byta bort rostmonstret. Orc är också något jag skulle kunna tänka mig att förhandla bort, möjligtvis mot goblin.
Om ni tyckte jag fuskade för mycket med dire och giant animal, så byt ut dem mot dire rat och giant spider.