solvebring said:
Genesis said:
Recca said:
Jag har inte spellett något på flera år som varit kortare än ....typ ett år... x.x
Intressant hur erfarenheterna skiljer sig. Min längsta kampanj någonsin, under femton års rollspelskarriär, låg på typ sju spelmöten, tror jag. Näst längsta fem spelmöten.
Verkligen. Jag tror aldrig att jag heller toppat något som varit mer än max tio spelmöten eller så.
Jag vet å andra sidan inte om jag skulle kunna hålla i något sammanhängande så länge. Det finns nog också en viss risk för att jag skulle tröttna.
Ett par av mina gamla spelkamrater hade dessutom för vana att de ville börja och slutföra scenariot samma under session, så det blev oftast enkvällare a la tolv timmar då.
Det här har vi avhandlat förut, men det är kul ändå. För mig är oneshots nånting jag kan stå ut med enbart om det inte finns nåt längre tillgängligt, och idealet är kampanjer som sträcker sig över 2+ år, gärna nåt hundratal spelmöten iaf.
Något som bara är 5-10 spelmöten räknar jag som en "minikampanj", nåtslags ganska mesigt mellanting men bättre än inget. På 5-10 spelmöten hinner man ju knappt med 2-3 äventyr/uppdrag =)
De flesta kampanjer jag varit med i snittar nog på 1-2 år, skulle jag tro.