bozar_UBBT
Warrior
Försökt leta efter liknande tråd så finns den får gärna mods klistra ihop innehållet.
Efter vad jag läst här på forumet är invändningarna mot kults regelsystem många, så många att flera menar att det är ospelbart.
Själv delar jag inte den åsikten men jag kan hålla med om att det inte är så smidigt i alla situationer men jag gillar kärnan i det och den höga dödligheten hos såväl rollpersoner som spelledarpersoner.
Här skulle jag vilja att vi diskuterar svagheter i systemet och vad ni gjort för att åtgärda detta oavsett om det är att ersätta med andra system eller göra egna husregler.
Striden är ett exempel jag finner lite stökigt, BRP-motorn fungerar inte riktigt vid automateld och det tar lite onödigt lång tid att slå för varje skott samt alla modifikationer. Jag har kommit på egna lösningen att det är svårare att skjuta med automateld så drar av -5 på FV men i gengäld sänker jag gränserna för de allvarliga och dödliga skadorna då jag menar att dödligheten borde öka om man träffar någon med 5 skott istället för ett. Däremot slår jag inte för var och ett av skotten.
En styrka i systemet tycker jag är hur de hanterar mental balans och den chock rollpersonerna kan få i fruktansvärda situationer, inget annat system jag läst har hanterat det så bra.
Så vad tycker ni om systemet och varför?
Efter vad jag läst här på forumet är invändningarna mot kults regelsystem många, så många att flera menar att det är ospelbart.
Själv delar jag inte den åsikten men jag kan hålla med om att det inte är så smidigt i alla situationer men jag gillar kärnan i det och den höga dödligheten hos såväl rollpersoner som spelledarpersoner.
Här skulle jag vilja att vi diskuterar svagheter i systemet och vad ni gjort för att åtgärda detta oavsett om det är att ersätta med andra system eller göra egna husregler.
Striden är ett exempel jag finner lite stökigt, BRP-motorn fungerar inte riktigt vid automateld och det tar lite onödigt lång tid att slå för varje skott samt alla modifikationer. Jag har kommit på egna lösningen att det är svårare att skjuta med automateld så drar av -5 på FV men i gengäld sänker jag gränserna för de allvarliga och dödliga skadorna då jag menar att dödligheten borde öka om man träffar någon med 5 skott istället för ett. Däremot slår jag inte för var och ett av skotten.
En styrka i systemet tycker jag är hur de hanterar mental balans och den chock rollpersonerna kan få i fruktansvärda situationer, inget annat system jag läst har hanterat det så bra.
Så vad tycker ni om systemet och varför?