Recca said:
Nu har du ju facit över hur jag resonerat. Att om jag håller inne med infon om killroom'et så kan en ulv lägga upp en strategi för att leda byn in i en fälla i tron att info om fällan inte existerar och i sin formulering begå misstag (vilket jag anser att DU gjort när du dublettade Cassius kartinfo).
Att jag och Vicotnik har identisk information, där jag outade sist, är något jag inte kan komma ifrån, det håller jag helt med om är misstänksamt. Som jag skrev i början av runda två blev jag förvånad när Cassius outade Balsalen.
Recca said:
Ovanpå detta så gräver du alltså efter min odödlighet, 'för annars vore det ju skitdumt av mig att hålla inne på kartinformationen'. Du hade med andra ord misstankar om att jag var Bulletproof men likväl ansåg du att jag borde outa min kartinfo innan jag blev dödad. Hur fan går det ihop, Tripp_trapp??
Som jag förklarade tidigare skrev jag det inlägget för att försäkra mig om att du själv var medveten om riskerna med att sitta inne med informationen. Dessutom har jag så gott som inget att arbeta med i spelet förutom kartinformation. Därför ville jag att du skulle outa kartinformationen, det ger mig något att arbeta med och förhålla mig till, samt ett uttalande från dig som kanske kan verifieras eller förkastas vid något framtida tillfälle.
Recca said:
Det råder ju inget tvivel om hur du rättfärdigade dina frågor under varulvs-förevändningen att DU som bybo skulle anse att det är vettiga frågor.
Okej, jag vet inte om jag förstår den här punkten helt. Du menar att jag spelade under varulvsförevändning när jag ville ha din kartinformation…? Hur många av oss är inte då skurkkandidater för att vi vill diskutera kring kartpusslet?
Recca said:
Det jag menade var att en bybo skulle låtit det vara osagt huruvida jag var odödlig när jag målade en måltavla på min rygg. Du gjorde inte det, istället försökte du klämma mig på info om det. Detta råder det inga som helst tvivel om.
Ah, här har vi missat varandra. Jag ville försäkra mig om att du visste om riskerna med att sitta inne med kartinfon. För mig lät det barockt att neka oss övriga diskussionsmaterial samt göra dig själv till måltavla. Därför skrev jag som jag skrev för att påpeka detta, att jag hoppades att du var helt säker på din sak.
Recca said:
Du menar att du klämde mig på information om huruvida jag var odödlig eftersom du är en bybo som borde få reda på sånt.
Nej, jag var mer intresserad av din kartinfo. Den anser jag mig ha rätt till som bybo. Se ovan.