Konrad Konvalj said:
Arvidos MC said:
Now, this is the story all about how
My life got flipped, turned upside down
And I'd like to take a minute, just sit right there
I'll tell you how I became the prince of a town called Bel Air
Röst: Balsalen
Du må ju kunna göra annat än att citera en truddelutt min gode Arvidos. Snacka lite upplägg på ditt formulär med mig.
Jag har knappast gjort en lysande insats i det här spelet alltså, min lilla förkylning visade sig vara en monsterinfluensa. Idag har febern äntligen gått ner hyfsat.
Låt oss tänka efter på förutsättningarna för det här spelet:<ul style="list-style-type: disc">[*]Byn måste ha fått eller ha möjlighet att få all information för att lyckas hitta ut, för att spelet ska funka och inte vara mer eller mindre slumpbaserat.[*]Det förnuftiga för byn att göra i ett sådant här spel borde vara att outa all kartinfo.
** Ifall spökena har en egen karta över huset så är det ett måste för att kunna stå enade mot dem.
** Ifall spökena inte har en egen karta över huset så tjänar de förvisso på att få info av byn, men total transparans och gemensamt analyserande av informationen gynnar logik och försvårar bedrägeri.[*]Det förnuftiga för ulvarna att göra i ett sådant här spel är att aktivt ljuga och sprida desinformation för att ha en chans att stoppa byn, som oundvikligen vinner om vi får tid att lägga ihop alla ledtrådar.[*]Om det finns tre spöken och alla har ljugit finns det alltså tre bitar falsk info i formuläret nedan. Finns det bybor med desinformation så kan det finnas ännu fler falska bitar.[*]Mitt minne, att det finns en falsk utgång, kan tolkas som att någon i byn har fått desinformation, eller att ulvarna har fått namnet på en återvändsgränd eller killroom som det är safe att ljuga om som utgång, likt de falska namn ulvar har tilldelats i tidigare varulvsspel.[/list]
Här är rumsformuläret, citerat av Korpa. Jag har markerat LJSLarsson med blått eftersom han var en bybo och garanterat inte ljög, även om han kan ha haft desinformation. Vad vi behöver göra nu är att lokalisera de här ulvlögnerna. Ska ta mig en funderare på vilka som är heta ulvkandidater.
Ateljen
*Vägar till Arbetsrummet och Rökrummet
Arbetsrummet:
*Leder vidare i riktning mot köket, eller ligger i direkt anslutning till köket, enligt Brynolf
Rökrummet
*Vägar till Salongen, Barnkammaren, Arbetsrummet, Ateljén
*Brynolfs brödsmulor ligger här
*Kanske något som Cassius info pekar mot
*Leder mot utgången enligt Tyr
Salongen
*Vägar till Biblioteket, Balsalen, Arbetsrummet, Rökrummet
*Ligger på vägen ut enligt Lu-kaazh
*Lu-kaazh brödsmular i runda 1 ett rum som börjar på S och ligger på vägen mot utgången, förmodligen angränsande till rökrummet
Barnkammaren:
*Ligger på vägen till Köket enligt LJSLarsson
Balsalen
*Leder mot en utgång enligt Cassius och tripp_trapp
Spegelsalen
*Leder mot en utgång enligt Vimes
*Vimes har brödsmulat ett rum som börjar på S
Vinterträdgården
*Leder mot en utgång enligt Vimes
Matsalen:
*Måste passeras på vägen till Köket enligt xyas
Köket:
*Leder ut ur huset enligt Korpa
Hallen:
*Leder ut ur huset enligt Konrad Konvalj
*Enligt Arvidos finns det en falsk utgång
*Recca har kartinfo om något övrigt/annat
Titlar:
Cassius: Gängmedlem
LJSLarsson: en bokstav förekommer 4 gånger och flera andra 2 gånger
Brynolf: Arbetslös slyngling
Recca: Granne
Korpa: titel som beskriver mig väl. Det är inte riktigt i samma stil som "Granne" eller "Arbetslös yngling".
Arvidos: vaktmästarbiträde!
Tyr: Min titel är något som är tätt förknippat med internet (nej, inte porrsurfare)
K.K: Arbetslös slyngling
Föremål:
Recca: gammal nagel
Korpa: Iphone 6
xyas: basebollträ
K.K: Bilnycklar