Tomatalven
Hero
Vi är som grupp rätt seg och spelar ganska sällan, så för att hinna spela ut våra karaktärer när vi väl kör har vår kampanj relativt låg dödlighet och snabb levling i förhållande till antalet strider, vilket är asfå. nu är vi uppe i 3 levlar på 7 sessioner. För att vi som grupp ska levla nån gång räknar jag som dm ut xp genom att dela alla klarade encounters sammanlagda xp på antalet deltagande spelare, men alla får lika mkt xp, även de som inte deltog. Visst, det uppmuntrar till viss del till sessioner där alla inte är med, men på så sätt får vi mer spelat så det gör inte så mkt. Ingen har dött hittills heller, och det har kanske varit 5 strider än så länge.
Vad tycker ni om det upplägget?
Hur dödliga är era kampanjer? Hur snabb är levelprogressionen? Hur dödligt och snabbt tror ni spelet är tänkt att vara? Enl DM's BR bör ett till gruppen CR-anpassat encounter inte döda någon, men hittills har de varit ashårda och det har varit nära några gånger, vilket delvis kan ha att göra med att de haft sketen utrustning. Och jag fattar inte det här med the adventuring day. Kör folk seriöst ens 6-8 encounters på en dag? Antar att det inte är tänkt att ens hälften är strider? Hur många strider kör folk under en session? Vi har väl i snitt 0,8 strider per session.
Vad tycker ni om det upplägget?
Hur dödliga är era kampanjer? Hur snabb är levelprogressionen? Hur dödligt och snabbt tror ni spelet är tänkt att vara? Enl DM's BR bör ett till gruppen CR-anpassat encounter inte döda någon, men hittills har de varit ashårda och det har varit nära några gånger, vilket delvis kan ha att göra med att de haft sketen utrustning. Och jag fattar inte det här med the adventuring day. Kör folk seriöst ens 6-8 encounters på en dag? Antar att det inte är tänkt att ens hälften är strider? Hur många strider kör folk under en session? Vi har väl i snitt 0,8 strider per session.