Basenanji
Postd20modernist
Re: Under tiden !Paxen analyserar
3/16
Samlar lite tankar så här på kvällskvisten
Så – varför har vi fluff som är så lätt att ljuga om? Det KAN vara så att Empz bara har gett oss massa meningslöst fluff, men det känns i mina ögon lite väl långsökt.
Nä, jag lutar mot att fluffet innehåller någon form av matnyttig information. Hastfers reaktion skvallrar dock om att det finns en setback med outningar så jag vill nog ta det lite kallt ett tag till och förlitar mig på drev.
Och när Vimes skriver det här blir jag nyfiken:
Vimes skriver sedan:
Sammantaget förstår jag det som att Vimes är undvikande på det hela taget. Det tycker jag är en god anledning för ett drev i hans riktning.
---
Recca kommer med en del goda anklagelser i min riktning. Givetvis vill jag också ha motiveringar och enbart röster ger ju sällan någonting, MEN det som den nya regeln innebär är att vi kan rösta utan att vara oroliga för att våra inlägg tar slut. Det jag gillar med Empz nya design är att en ulv i det gamla systemet kunde ”slippa” rösta genom att göra slut på inlägg. Och ja, som ulv i ett spel med inläggstak så var det skönt att bli av med inlägg. Men visst, är man en sucker för motiveringar så är den nya designen inte speciellt givande för byn, det måste jag ju hålla med om.
---
Max Raven skulle jag dock vilja dreva först. Hans reaktioner tycker jag skvallrar lite nojjig ulv som försöker vara kreativ. Max sa också att han kunde gå ut med lite mer information, vilket vore intressant att få ta del av. Eftersom vi har inläggstak tycker jag att Max ska gå ut med hela sin roll – inte minst om rösterna tornar upp sig. Jag vill helt enkelt få en bättre bild av dig Max, så spill på!
Röst: Max Raven
3/16
Samlar lite tankar så här på kvällskvisten
Men det där stämmer inte för vi får veta info om utröstade/dödade roller!Trasapa said:Sysselsättning känns ju menlöst eftersom det kan vara allt från snickare, skorstenstekniker till sömmerska eller uteliggare. För många möjligheter till ljug som aldrig skulle kunna kontrolleras.
Så – varför har vi fluff som är så lätt att ljuga om? Det KAN vara så att Empz bara har gett oss massa meningslöst fluff, men det känns i mina ögon lite väl långsökt.
Nä, jag lutar mot att fluffet innehåller någon form av matnyttig information. Hastfers reaktion skvallrar dock om att det finns en setback med outningar så jag vill nog ta det lite kallt ett tag till och förlitar mig på drev.
Och när Vimes skriver det här blir jag nyfiken:
Det kan vara grönande för att Vimes har en vaniljroll och därför inte ser någon särskild funktion i kategorierna, samtidigt som det kan vara rödande om vi tänker oss att Vimes är en ulv som vill "mjölka" byn på information om våra roller.Vimes said:Jag håller i grund och botten med om att det är ganska ointressant vilken skada outningar gör. Som det är nu har vi tre informationskategorier. Det kommer inte spåra ur oavsett vad som outas är min känsla. I mitt PM finns det inget som indikerar vilken kategori som är bra respektive dålig att outa. Och nuvarande designparadigm är (tror jag) i stor utrstäckning att fluffkategorierna inte är så viktiga (för något år sedan handlade allt om dem, men jag tror vi ser en tillbakagång).
Vimes skriver sedan:
Jag fattar inte riktigt logiken här. Hur kan info som är så lätt att ljuga om vara tillräckligt värdefull valuta i ett drevsammanhang? Plus att Vimes dessförinnan föreslår hur infon egentligen inte har någon betydelse i ett traditionellt spel?Vimes said:Det vi däremot kan använda infon till är att köpa loss oss ur drev. Därför är jag emot att pytsa ut outningar bah sådär. Vi behöver dreva, det är ett jättebra sätt att skrämma ulvar till att göra bort sig. Och när vi drevar kommer vi dreva en massa bybor. Och då är det bra att byborna har info att köpa loss sig med.
Sammantaget förstår jag det som att Vimes är undvikande på det hela taget. Det tycker jag är en god anledning för ett drev i hans riktning.
---
Recca kommer med en del goda anklagelser i min riktning. Givetvis vill jag också ha motiveringar och enbart röster ger ju sällan någonting, MEN det som den nya regeln innebär är att vi kan rösta utan att vara oroliga för att våra inlägg tar slut. Det jag gillar med Empz nya design är att en ulv i det gamla systemet kunde ”slippa” rösta genom att göra slut på inlägg. Och ja, som ulv i ett spel med inläggstak så var det skönt att bli av med inlägg. Men visst, är man en sucker för motiveringar så är den nya designen inte speciellt givande för byn, det måste jag ju hålla med om.
---
Max Raven skulle jag dock vilja dreva först. Hans reaktioner tycker jag skvallrar lite nojjig ulv som försöker vara kreativ. Max sa också att han kunde gå ut med lite mer information, vilket vore intressant att få ta del av. Eftersom vi har inläggstak tycker jag att Max ska gå ut med hela sin roll – inte minst om rösterna tornar upp sig. Jag vill helt enkelt få en bättre bild av dig Max, så spill på!
Röst: Max Raven