Historien har visat att motiveringarna varit essentiella för byn. Det du skriver här tycks nonchalera den uppenbara nackdel det innebär att inte kunna kombinera våra motiveringar med våra röster, du föreslår till och med att vi bör strunta i motiveringar helt och säger inget om hur det påverkar spelet negativt utan framhäver det hela som någonting positivt.KK said:Fördelen vi har nu är ju att vi kan spamma tråden med röster och på så vis skapa drev. Det saknade vi förra liret. Nu behöver man inte offra ett inlägg för att rösta så nu tycker jag VERKLIGEN att vi skall köra med dubbla drev. Vi skall dreva efter lite outningar. I mitt tycke skall den drevade punga fram det denne själv anser är bäst lämpat och sedan MOTIVERA sitt val.
Du föreslår dock också att de som drevas motiverar sin outning vilket är en väldigt bra uppvägning. Hade du inte skrivit det hade jag tyckt att det var ganska suspekt att du inte ens övervägde nackdelen det innebär att inte motivera rösterna.
Sen skriver Basse följande:
Hela det här stycket tycker jag är jäkligt suspekt. Notera hur Basse direkt ansluter sig till K.K; också han utan att ens tänka på vilken nackdel det ändå är att acceptera motiveringsfria röster.Basenanji said:KK har en god poäng i att vi får spamma röster, något som kan användas för att visa vilka som är tveksamma till att rösta. När jag spelar ulv tycker jag att det är skitaläskigt att behöva lägga röster - man känner sig så uppenbar om man röstar på en bybo och alltför våghalsig om man röstar på ulvar. Så min förhoppning står till att vi törs rösta ofta och mycket för att på så sätt inte ge ulvarna en möjlighet att lågflyga.
Sedan skriver Basse att ulvar är rädda att motivera sina röster på bybor så det "är bra att rösta ofta". Men om man först för fram tanken att vi ska rösta utan motiveringar så försvinner ju den nackdelen för ulvarna. De kan ju vräka ur sig femtio röster per runda utan motivering. Motiveringsfria röster kan på sin höjd mäta aktivitet i tråden. Thats it. Vi kan inte fånga ulvar på det.
Däremot kan vi dreva med det. Så medan K.K ändå för fram en helt acceptabel taktik så är ju det som Basse skriver bara ogenomtänkt. Eller obyboigt. Det Basse gör är ju att att resonera kring metaspelet men han gör ju det utifrån någon slags objektiv som lyckas missa byboperspektivet.
Röst: Basenanji
/Recca, som tycker hälsningsfraser i första inlägget mest är trams.