16/16
Brynolf said:
Vimes said:
Allt jag kan se från min horisont (i.e. mitt PM) är ett ganska traditionellt spel med siare (och väktare?) och "svagt" fluff.
Ok, Vimes. Nu vill jag veta vad du menar med det här. Jag har suttit och väntat på något tecken i flera dar, men inget har dykt upp. Vad är det som falls?
Röst: Vimes
Tyvärr förstår jag inte frågan. Vad är det du vill veta? Det jag säger är väl mer eller mindre att mitt PM inte säger mig något speciellt om spelupplägget, eller?
Nu är det så att jag bara har ett inlägg kvar den här rundan. Så jag kan inte svara dig efter att du har förklarat vad du menar, så det är lite synd att du inte är tydligare med vad du vill.
Äh, jag får chansa på vad du är ute efter. Jag gissar att du reagerat på "siare (och väktare?)" eller? Det finns två alternativ: antingen har jag en power roll, eller så har jag det inte. Tror du byn tjänar på att jag outar hur det är med det nu? Jag tycker inte det. Det finns ingen anledning till det (se nedan).
Sen är det såhär, det finns ju ett sammanhang till det där citatet:
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. <input type="button" class="form-button" value="Visa dolt innehåll" onclick="toggle_spoiler(this, 'Dölj innehåll', 'Visa dolt innehåll')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;">
Vimes said:
Vimes said:
Jag håller i grund och botten med om att det är ganska ointressant vilken skada outningar gör. Som det är nu har vi tre informationskategorier. Det kommer inte spåra ur oavsett vad som outas är min känsla.I mitt PM finns det inget som indikerar vilken kategori som är bra respektive dålig att outa. Och nuvarande designparadigm är (tror jag) i stor utrstäckning att fluffkategorierna inte är så viktiga (för något år sedan handlade allt om dem, men jag tror vi ser en tillbakagång). Jag håller inte med om att byn vann i Mukwas Äventyr på att lista ut väven, vi vann för att ni ljög i onödan. Och i förra spelet fanns det ingen information i fluffkategorierna. Kanske projicerar jag min egen filosofi på Empis spel, men jag tror inte att spelet är gjort för att vi ska jaga ulvar via infon. Allt jag kan se från min horisont (i.e. mitt PM) är ett ganska traditionellt spel med siare (och väktare?) och "svagt" fluff. Eftersom byn gjorde kaos med ulvarna förra spelet tror jag inte Empi valt ett upplägg där byn är mer gynnad än den var förra liret, vilket den skulle vara om det finns en massa betydelsebärande symmetrier och grejer i infon.