Ond bråd död
Swashbuckler
Gah! Nu måste jag veta vad som står på sida 249!
Haha! Välkommen in i klubben! ^^Ond bråd död said:Gah! Nu måste jag veta vad som står på sida 249!
Robert Jonsson said:Haha! Välkommen in i klubben! ^^Ond bråd död said:Gah! Nu måste jag veta vad som står på sida 249!
Ond bråd död said:Vet inte varför vi har spoiler-tag, men ok.
uhm, jag förstår inte vad som är osmakligt. Väsen som är sexiga och förför är ju rätt standard. Att barnet vill döda sin far är väl bara en intressant twist. Kanske finns någon genusteoretisk förklaring till vad som är så hemskt.
Absolut!Eksem said:tillägga att om det här monstret finns i settingen alls, är varje kvinna en potentiell fiende och ett potentiellt hot. Vilket känns väldigt problematiskt.
Absolut!Eksem said:Däremot är det ju egentligen inte värre än att säga att "det här unkna påhittet tar vi inte med när vi spelar", om man nu gillar settingen i övrigt.
Fast/och samma sak kan väl sägas om varenda spel det finns en Succubi i?Eksem said:Utöver kranks utmärkta och uttömmande inlägg kan man också tillägga att om det här monstret finns i settingen alls, är varje kvinna en potentiell fiende och ett potentiellt hot. Vilket känns väldigt problematiskt.
Däremot är det ju egentligen inte värre än att säga att "det här unkna påhittet tar vi inte med när vi spelar", om man nu gillar settingen i övrigt.
En elegant och vuxen lösning om man har råkat köpa spelet och funderar på att elda upp det.Eksem said:Däremot är det ju egentligen inte värre än att säga att "det här unkna påhittet tar vi inte med när vi spelar", om man nu gillar settingen i övrigt.
Ja, definitivt. Jag tycker att såna är problematiska överlag.chrull said:Fast/och samma sak kan väl sägas om varenda spel det finns en Succubi i?
Det jag tror att jag menar är: Massor av spel har liknande monster och har haft dem sedan 70-talet någon gång. Det har gått utmärkt att spela med olika kön i dem utan att alla andra rollpersoner automatiskt misstänker dem för något, så Numenara borde funka alldeles utmärkt.Eksem said:Beror såklart på hur genomskådliga de är (ett skogsrå lever ensam i skogen och har ett hål i ryggen, som exempel), men ja.
Äh, de kan göras trevliga. Som i Lost Girl.krank said:Ja, definitivt. Jag tycker att såna är problematiska överlag.chrull said:Fast/och samma sak kan väl sägas om varenda spel det finns en Succubi i?
Fast succubus har ju en manlig motsvarighet: Incubus. Med andra ord, varje man är en demon. Inte att förglömma. Vet inte om de här varelserna i Numenara har en manlig mostvarighet, men det låter inte så.krank said:Ja, definitivt. Jag tycker att såna är problematiska överlag.chrull said:Fast/och samma sak kan väl sägas om varenda spel det finns en Succubi i?
Nån gång hade det varit kul att som SL köra något sånt här rollspel, men med twisten att alla monster som "finns" faktiskt bara är amsagor och konstiga påhitt av folk med olika problem och åkommor.Eksem said:om det här monstret finns i settingen alls, är varje kvinna en potentiell fiende och ett potentiellt hot.
Det beror på hur du gör det.Arfert said:OK, om jag nu gör ett spel på Svenska kulter, gör det mig sexistisk? Boråsbrudarna lär ju vara moderna succubus, typ.. funktionellt i alla fall.
Nej, men spelets innehåll kan vara uppfattas som det.Arfert said:OK, om jag nu gör ett spel på Svenska kulter, gör det mig sexistisk? Boråsbrudarna lär ju vara moderna succubus, typ.. funktionellt i alla fall.