Ond bråd död
Swashbuckler
Gah! Nu måste jag veta vad som står på sida 249!
Ond bråd död said:Gah! Nu måste jag veta vad som står på sida 249!
Robert Jonsson said:Ond bråd död said:Gah! Nu måste jag veta vad som står på sida 249!
Haha! Välkommen in i klubben! ^^
Ond bråd död said:Vet inte varför vi har spoiler-tag, men ok.
uhm, jag förstår inte vad som är osmakligt. Väsen som är sexiga och förför är ju rätt standard. Att barnet vill döda sin far är väl bara en intressant twist. Kanske finns någon genusteoretisk förklaring till vad som är så hemskt.
Eksem said:tillägga att om det här monstret finns i settingen alls, är varje kvinna en potentiell fiende och ett potentiellt hot. Vilket känns väldigt problematiskt.
Eksem said:Däremot är det ju egentligen inte värre än att säga att "det här unkna påhittet tar vi inte med när vi spelar", om man nu gillar settingen i övrigt.
Eksem said:Utöver kranks utmärkta och uttömmande inlägg kan man också tillägga att om det här monstret finns i settingen alls, är varje kvinna en potentiell fiende och ett potentiellt hot. Vilket känns väldigt problematiskt.
Däremot är det ju egentligen inte värre än att säga att "det här unkna påhittet tar vi inte med när vi spelar", om man nu gillar settingen i övrigt.
Eksem said:Däremot är det ju egentligen inte värre än att säga att "det här unkna påhittet tar vi inte med när vi spelar", om man nu gillar settingen i övrigt.
chrull said:Fast/och samma sak kan väl sägas om varenda spel det finns en Succubi i?
Eksem said:Beror såklart på hur genomskådliga de är (ett skogsrå lever ensam i skogen och har ett hål i ryggen, som exempel), men ja.
krank said:chrull said:Fast/och samma sak kan väl sägas om varenda spel det finns en Succubi i?
Ja, definitivt. Jag tycker att såna är problematiska överlag.
krank said:chrull said:Fast/och samma sak kan väl sägas om varenda spel det finns en Succubi i?
Ja, definitivt. Jag tycker att såna är problematiska överlag.
Eksem said:om det här monstret finns i settingen alls, är varje kvinna en potentiell fiende och ett potentiellt hot.
Arfert said:OK, om jag nu gör ett spel på Svenska kulter, gör det mig sexistisk? Boråsbrudarna lär ju vara moderna succubus, typ.. funktionellt i alla fall.
Arfert said:OK, om jag nu gör ett spel på Svenska kulter, gör det mig sexistisk? Boråsbrudarna lär ju vara moderna succubus, typ.. funktionellt i alla fall.