Khan;n290998 said:
Jag kan agera styrelsekandidat om det kniper framöver. Inte jättesugen, men jag kan ta en för laget.
Av egen erfarenhet kan jag säga att det ofta känns rätt surt att ”ta en för laget” under ett helt verksamhetsår, så jag hoppas att det inte blir så ????
Jag satt och kollade i stadgarna lite nyss. Under ett extrainsatt årsmöte får endast de punkter som utlysts i kallelsen avhandlas. Om jag tolkar kallelsen rätt så innebär det egentligen att vi har ett par informationspunkter (som i princip är avhandlade redan):
- Sveroks avtal med Nordea upphör.
- I och med GDPR vill föreningen meddela att forumnamn, verkligt namn och personnummer på samtliga medlemmar lagras. Samtliga medlemmar måste härförledes godkänna denna hantering.
Samt en punkt om åtgärd, där två yrkanden framförts:
- Att höja medlemsavgiften för att täcka ny kontokostnad.
- Att lägga ned föreningen och fördela dess tillgångar.
Notera att båda de punkterna kommer att kräva ändringsyrkanden för att vara praktiskt genomförbara (vad ska medlemsavgiften vara? Hur ska tillgångarna fördelas?)
Jag rekommenderar avslag på båda yrkanden. Om så sker står naturligtvis problemen olösta, men jag kan ta på mig att tillsammans med styrelsen se över möjligheterna och komma med mer utförliga förslag inför nästa årsmöte, som jag vill minnas ska hållas i höst. (Och när jag säger ”tillsammans med styrelsen” i det här fallet så menar jag att jag ska göra mitt bästa för att ta fram lösningsförslag och den får berätta varför mina förslag är dåliga ????)
Samtidigt vill jag säga att jag tycker styrelsen agerar föredömligt när den på kort varsel och mitt under semesterperiod sökt efter lösningar och kallat till extra årsmöte för att belysa problematiken. ?? Skitbra jobbat!