Utan längre introduktion, någon sorts rangordning från mitt håll.
Bybor:
Basenanji
Jag uppfattar Basses observationer som relevanta bidrag till byns framgång. Lugnt, sansat och sakligt.
Än så länge noll ulvping.
LSJLarsson
Kastar ut spontana och ganska ogenomtänkta jabbar åt höger och vänster, men släpper greppet ganska snabbt.
Jag läser det helt enkelt som en taktik för att skapa innehåll och respons, vilket gagnar byn.
Oklara:
Khan
Khan har jag inte fått någon riktigt bra bild av än. Alls.
RasmusL
Av vad jag minns av RasmusL från den tid jag brukade hänga på forumet regelbundet så är han
en färgstark karaktär vars grundinställning absolut skulle kunna vara att gå in i ett dramatenteatralt
tantrum bara för att. Det är hans grej helt enkelt. Så jag tycker inte just hans ton är något som ulvpingar honom på min radar. Om man bortser från det teatrala och bara ser till innehållet, så lämnar det väl en del att önska just nu, och
då menar jag inte mer fattiga GIF:ar.
.113
Står någonstans mer åt det ulvigare hållet av oklart. Men så här långt in i rundan så skulle det också
kunna vara så att hen helt enkelt struntat i det här. Om hen kommer in i spelet så har hen en del att göra
för att ta sig in i värmen. Tills den får hen stå i farstun.
Vimes
Tycker att Vimes överlag har rätt bra poänger, och finner det därför märkligt att han hugger på hårt på
LSJLarsson, som i min mening kör ett bra game. Mellanmjölk eller ej, så är det ju ändå en sondering
som gagnar den totala informationsmängden.
Ulviga:
Xyaz
Xyaz inlägg präglas just nu av substanslöshet och tycks tycks bestå av försvar och medhåll.
Det saknas schvung och anfall!
Exempel: Responsen på RasmusL verbala hugg, är blott att ställa sig i hörnet och kalla honom
för dummis. Och senast rösten från Xyaz; en "+1" på Basses. Du kan väl bjuda lite på varför du tycker Basenanjis
resonemang är bra? Vad är det som klingar särskilt väl hos dig? Min teori är att det är en dubbelschimär där
du tänker att en ulv inte skulle rösta på den som anklagar den, och därför gör det.
Som någon tidigare skrev i tråden så är en vanlig ulvtaktik att hålla låg profil,
och det är lite sådana signaler jag får här.
---
Utifrån det här så är min teori just nu att Xyaz är en av ulvarna. Hans kumpan är lite lurigare att locka fram men
av de oklara är det RasmusL och Vimes som är mest misstänksamma. Av dessa är det mest Vimes, vars konstiga ställningstagande kring ett i grunden sunt bybohärj från LSJLarssons håll, som ställer mig frågande till hans rätta lojaliteter.
Ps. Jag gillar för övrigt det här lugnare tempot som råder nu mer än hur jäkla intensivt det var tidigare.