Gör en sammanställning av mina tankar för rundan, först kommer en sammanfattning av spelet per spelare, i nästa inlägg kommer analysen. Jag kommer med en motiverad misstanke och röst utifrån analysen som kommer att vara mitt förslag för hängning.
Sammanställning av rundan per spelare
Xyas
Gula: .113, Katten
Röda: LJS,”
Så min röst ligger kvar på LJS.”
LJSL
Khan:
Basse:
Vimes
Katten:
Sammanställning av rundan per spelare
Xyas
- Ber om deltagarlista
- Säger att han inte ska lågflyga. Vill tvinga alla att deltaga “åtminstone lite grann” men samtidigt undvika skitsnack
- Tycker att det är bra med förlängd runda. Håller med Vimes om att det inte är bra att skriva jättemycket.
- Ursäktar sig med att det är “ lite ulvigt iom att det är ett så lätt mål” och lägger en röst på RasmusL med motivering “i brist på bättre så upplever jag RasmusL:s brist på närvaro som ganska ulvig, givet hans spelstil historiskt”
- Säger att RasmusL:s spel är “Klassiskt RasmusL-blaj med att gå i polemik runda ett” och “Skulle kunna rösta ut dig bara på grund av den trista attityden, men ditt inlägg andas varken ulv eller bybo”
- Svarar RasmusL och förklarar lågflygar-taktiken.
- Hakar på Basses motivation om LJSL (“Men det som får mig att reagera här är hur LJS hela tiden vänder sig till andra för att skapa substans.” -Basse) och lägger en röst på LJSL utan vidare eget resonemang.
- Ger uttryck för ogillande av RasmusL:s jargong. Grönar Vimes pg Vimes grönar RasmusL. Stöttar Basses case mot LJSL men avslutar med att “om något är det kanske lite väl uppenbart och enkelt vilket kan förklara varför flera (mig själv inklusive) hoppas på tåget så snabbt”. Milt grönande av Khan. Milt rödande Katten.
Gula: .113, Katten
Röda: LJS,”
- Resonerar kring LJSL:s claim men ändrar inte uppfattning kring LJSL. “Men det landar nog i att det där är en jäkligt safe claim att göra som ulv. Om du bara sa att du var vanilj-bybo hade det förmodligen inte grönat dig ett dugg och om du är ulv inte heller gett dig möjlighet att göra Vimes efterfrågade analys på ett övertygande sätt. Så då kan du hitta på en fömåge-sökar-förmåga ganska trygg i att det inte finns någon annan som har det. Och bonus för dig om det leder till spekulationer och information som kan hjälpa ulvarna hitta folk med förmågor i byn.
Så min röst ligger kvar på LJS.”
LJSL
- Säger att spelet kommer att bli trevande. Ger lite allmänna tips “Strategin för oss bybor bör därför vara att prata mycket, sticka ut hakan och inte vara rädda för att rösta.” Röstar på Khan och ber denne beskriva “ hur brukar du bete dig som ulv/bybo? Några tankar om hur vi bör förhålla oss gällande specialförmågor?”
- Säger sig ha god koll på övrigas spelstil och vill få en bättre bild av Khans spel. Säger sig var “samlad som ulvspelare, men rätt kass som bybo”. Gör en liten utläggning om att han är dålig och aldrig drevar rätt som motivering till “Det är därför jag inte har något emot att hoppa runt och göra väsen nu i början”. Avslutar med att fråga Khan “Vilket var förra spelet du var med i, Khan? Vilken sida var du med på, och hur gick det?”
- Ställer lite frågor till Xyas och lägger en röst på denne.
- Efter Xyas svar riktas samma frågor till Katten som också får en röst.
- Ber om förlängd runda och röstar .113
- Försvarar att säga att en är en dålig spelare. Tar Basse i försvar. Tar Xyas i försvar. Tycker att RasmusL pingat rött och säger att “Hade det varit slutet på rundan nu hade du fått min röst.”
- Röstar på Basse och ber denne analysera RasmusL
- Säger att misstanken mot RasmusL bara är svag men starkast av de som finns. Försvarar sitt uttalande om spelstil. Föreslår att Xyas och RasmusL är ulvar tillsammans och har en fake-beef och att Xyas kanske är ulv pga mer aktiv än vanligt.
- Mellanmjölks-recept. Försvarstal med bitter eftersmak.
- Tror inte att Vimes och Basse är ulvar tillsammans men inte konstigt om någon av dem är det. “Basse som till exempel tog rygg på Vimes misstankar mot mig”. Ställer lite frågor till Katten och Khan med kommentaren “nu skall jag göra det mellanmjölkigaste och ulvigaste av av allt, tydligen, och åter vända mig till andra spelare”
- Kommenterar Basses uttalande om claim med “Vet du vad jag tror det här är, Basse? En nosande varulvsstrategi.” Röstar Basse med motiveringen att han tror att Basse vill pressa honom att antingen avslöja förmåga (“så att ni kan fortsätta på elda lynchningen, eller nattmörda mig om det inte funkar”) eller säga att han inte har någon förmåga.
- Avböjer att svara på Vimes fråga om spelupplägg.
- Avböjer igen att svara Vimes och kommer istället med motfrågor om varför Vimes frågar just honom.
- Claimar förmåga med “ eftersom jag i dagsläget är närmast galgen lägger jag korten på bordet” som motivering: “Jag har en förmåga som låter mig se ifall andra spelare har aktiva förmågor. Anledningen till detta är för att min farsa jobbat som läkare, vilket gör att jag kan snappa upp saker.”
- Ber Feulfux låta Arvidos kliva in istället för .113
- Ger en analys av spelet. https://www.rollspel.nu/threads/65196/post-860831
- Röstsammanställning
- Försvarar att ha claimat förmåga och att förmågan inte är ovanlig i varulvsspel.
- Ber Basse skriva om sin roll och fluff.
Khan:
- Anser sig påhoppad av LJSL. Svarar LJSL och frågar samma sak tillbaka.
- Säger att det är svårt att spela online. “Hoppas det blir klarare efter en runda.”
- Ber att andra ska “ta allt med en nypa salt” och kommer med en förklaring av sin syn på spelet. Tycker att LJSL spelat vettigt. Fundersam mot RasmusL pga “gick han in i overdrive direkt”. Säger att det står mellan RasmusL och Xyas, Xyas för att han “grävt in sig i lite aggressiv retorik, som om någon ligger för nära en öm tå”. Röstar på RasmusL
- Svarar på Basses frågor om LJSL veteranstatus samt hur en bör spela som ulv. Svarar RasmusL och försvarar sin analys.Tycker att det är misstänkt att RasmusL inte tycker att hans analys håller. Röstar RasmusL.
- Skeptisk till LJSL och Xyas men mer till RasmusL. “det ska inte mycket till för att LJS eller xyas ticka uppåt på listan”
- Svarar på Basses anklagelser om röstningsmönster med att RasmusL plockar anklagelser ur tomma intet och att RasmusL spelar som en ulv.Är skeptisk till LJSL:s claimande men mer skeptisk till RasmusL.
Basse:
- Säger sig vara dålig på varulvsspel. Röstar Vimes och ber om tankar om spelupplägg.
- Ber alla motivera sina röster och lite andra allmänna saker. Säger att han “tycker mig se vissa saker bland det som redan har skrivits, men väntar lite med att diskutera det”
- Röstar RasmusL med motiveringen “Nu vill jag nog se vad Rasmus går och tänker på!”
- Svarar Katten och säger att Vimes inlägg är “knappast mer än vad jag förväntar mig att en erfaren och skicklig spelare” men också att “Vimes beskrivning av sitt fluff inger förtroende”. Frågar Katten om “sköldar”
- RasmusL ger gröna vibbar. Röstar på LJSL och anser att LJSL
- Inte har så mycket substans i sina inlägg
- Vänder sig till andra för att skapa substans
- Riktar misstankar omkring sig
- Kopplar ihop sig med bybor
- Det är ulvigt att säga sig spela dåligt
- Tror att LJSL och Khan är ulvpar. “Snacket mellan LJS och Khan är inte bara mellanmjölkigt, det är nästan gulligt hur de två ger sig på varandra utan att det är på allvar” samt att det är varulvspinga tt gå igång på RasmusL. Ber Khan kommenter. Förutser att LJSL kommer att claima.
- Röstläge.
- Längre inlägg
- “LJS förmåge-claim är ett tecken på desperation. Förmågan är märklig”
- “Tvärtom skulle jag vilja se massa ulv-tells i LJS lite gulliga, allmänna spelstart. Nu när han blev utsatt för press och vi går in i rundans sista dag krävs det handling från LJS sida och därför detta claim.”
- “Khan behöver vi titta mer på. Vad säger ni andra om hans röstningsmönster?”
- “Xyas är ju väldigt lite aktiv” Vill att Xyas ska analysera Khan och Katten.
- Misstänker Khan pga säger sig vara oerfaren när har spelat både IRL och online.
- “Vimes är bra och grön för mig”
- “RasmusL spelar bra, riktigt bra”
- “Min röst ligger kvar på LJS”
- Frågar Khan om fluffets trovärdighet i LJSL-claim. Vill inte rota i förmågor men vill pressa LJSL. Ber LJSL förklara fluff-kopplingen mellan förmågesiare och läkre.
- Ber alla andra göra saker!:
- Vad gör Xyas till lämplig röstkandidat?
- Är RasmusL ulvig i sin utåtriktade spelstil eller är det hans vanliga sätt att spela?
- Hur konkret är egentligen Stövelkatten?
Vimes
- Funderingar om spelupplägg.
- Har inte fått någon bra bild av någon annan ännu. Vill inte hänga pga inaktivitet.
- Tycker SL är klok som förlänger rundan.
- Skulle hänga LSJL om måste välja nu, därefter Basse, sist Xyas. Vill inte hänga RasmusL eller Katten. “För mig blev Xyas rödare för att han reagerar negativt på Rasmus inträde i tråden.” Röstar LJSL med motiveringen: “100% mellanmjölk”
- Pratar om RasmusL och tycker inte att det är ulvigt att gå in med “buller och brak”.
- Svarar på LJSL:s försvar och är kritisk. Sammanfattar med “Så massa sejfiga inlägg och en konstig läsning av Rasmus. Det är rätt mellanmjölkigt enligt alla kända recept.” och ber LJSL resonera om spelupplägg utifrån PM.
- UNderstryker att inte bett LJSL claima något. Tycker att Basses gisning om claim från LJSL inte är ulvig.
- Ger översikt av rundan: https://www.rollspel.nu/threads/65196/post-902771
- Vidhåller LJSL som huvudmisstänkt och ber fortsatt om resonemang om spelupplägg utifrån PM. “Sluta stalla nu.”
- varar på LJSL:s claim med “Ok. Du behövde ju inte claima, men ok.” Teoriserar att om förmågan stämmer så är ulvarnas nattmord en förmåga. Röstar Xyas “tills vidare i varje fall” utan vidare motivering.
- “Jag vet att jag är en vindflöjel, but hey det är så jag rullar.” Anser att Basse reagerar fel och hänvisar även till “brun vibb” när Basse pressar mot koppling förmåga-fluff. Röstar Basse.
- Röstsammanställning. Ber RasmusL rösta Basse
- Vill att Basse kommenterar sitt uttalande om “vissa saker bland det som redan har skrivits, men väntar lite med att diskutera det” från spelstart.
Katten:
- Säger ha missat spelstart och har inte spelat mycket, ingen konkret spelstil. Resonerar lite om specialförmågor som svar på LJSL:s fråga om dessa. Röstar .113
- Ifrågasätter Basse och tycker att Vimes inlägg om spelupplägg var bra.
- Kommer med resonemang om siare och väktare, anser väktaren vara starkast och att siarens kraft löser ut även om siaren dör
- Har kollat inloggningstider och röstar RasmusL pga denne “ borde den senare ha sett tråden kan man då tycka”
- Genomgång av samtliga spelare: https://www.rollspel.nu/threads/65196/post-888522
- Röstar Xyas utifrån tidigare inlägg
- Röstar igen Xyas, rättar till
- Röstar igen Xyas, rättar till