Necross
Swashbuckler
- Joined
- 25 Aug 2005
- Messages
- 1,869
Jag försöker köra äventyren ganska "by the book", men det är nåt som inte stämmer. Mina spelares rollpersoner verkar alltid alldeles för starka. Och de är ändå bara runt 60-70 XP, så jag oroar mig för hur bisarrt det kommer se ut längre fram i kampanjen. Resen dödar det mesta med ett slag (och tål allt), magikern dödar av allt kanonfoder (Svavelkaskad Mästarnivå) och prästen dödar allt vandött/styggelser med ett par Helig aura.
Ska man behöva nerfa ned förmågorna? (T ex göra om flera rustningstärningar till bara en, fast större tärning?) Eller har ni tips på hur man biffar upp motståndet på något roligt sätt? (Det känns lite trist att bara lägga in fler av alla fiender, och det hjälper ju knappt mot t ex Helig Aura) Har även testat att överraska gruppen, men det känns vanskligt - det gör lätt att de upplever det som orättvist att det dör en rollperson bara pga ett missat Vaksam.
Ska man behöva nerfa ned förmågorna? (T ex göra om flera rustningstärningar till bara en, fast större tärning?) Eller har ni tips på hur man biffar upp motståndet på något roligt sätt? (Det känns lite trist att bara lägga in fler av alla fiender, och det hjälper ju knappt mot t ex Helig Aura) Har även testat att överraska gruppen, men det känns vanskligt - det gör lätt att de upplever det som orättvist att det dör en rollperson bara pga ett missat Vaksam.