Kranks spel tycker jag är exemplariska här! Förutom att vara skrivna för att vara maximalt inkluderade, med varierade SLP:er, så finns alla böcker tillgängliga både i bokform (för de som vill ha rollspel som prylsport), men även helt grattis att ladda ner för de som har tajt med pengar, inte vill lägga pengar på rollspel, eller helt enkelt vill kunna ha spelet på sin läsplatta eller dator utan att bekymra sig om döda träd.Cissi;n322731 said:Där är ju alla indiespelen super! Många spel som bara har en tunn bok eller en gratis pdf för att göra spelet spelbart. Det är också ett sätt att inkludera spelare. Att vara tillgänglig ekonomiskt.
Cissi;n322728 said:Jag tänker att Krank försöker att vara aktivt inkluderande när han gör produkter.
Haha, förlåt! Jag missade helt ditt första inlägg först =) Förlåt för upprepningen!Rymdhamster;n322734 said:Kranks spel tycker jag är exemplariska här!
Det tåls att upprepas.Rymdhamster;n322735 said:Haha, förlåt! Jag missade helt ditt första inlägg först =) Förlåt för upprepningen!
Låter som de flesta äventyr till DoD. Könsroller i fantasy är väl ofta lite mer toleranta än vad det varit rent historiskt. Fast i Samuraj fick kvinnliga hjältar 1.2 i ryktespoäng än männen för det var ovanligt med kvinnliga äventyrare i detta något strikta spelvärld som Jih-Pun är.Ulfgeir;n322752 said:Good Society: A Jane Austen rpg.
Det är inkluderande att etnicitet uttalat inte spelar någon roll på karaktärerna. Dessutom kan man välja hur historiskt korrekt man vill vara med könsrollerna (Historiskt korrekt, alla kan göra allt, till att vända på rollerna).
Men framförallt tänker jag att du också ska fråga hur du kan anpassa. Även personer med dyslexi är olika och alla kan behöva mer eller mindre anpassningar för att känna sig inkluderade.luddwig;n323445 said:Jag funderade vidare på det här och kom att tänka på att jag har en spelare i min grupp med dyslexi. Där har vi en variabel till att beakta för den som vill vara inkluderande. Sådant som ett enkelt skriftspråk och referensblad kan nog hjälpa även för dyslektiker, men framförallt tror jag att den som spelleder måste ta sig tid att förklara saker muntligen.