Så tolkar jag inte det. Jag tycker det ser ut som att med Överlevnadsinstinkt får han vid ett tillfälle under striden göra en extra stridshandling. Naturlig krigare gäller bara obeväpnad som jag har förstått det och Tvillingattack ger två attacker per runda med ett enhands och ett kort vapen. Naturliga vapen är Kort.
Så som jag har förstått det så får han, om han slåss med enhandsvapen och andra handen obeväpnad, totalt 3 attacker. En Vanlig, en med Korta som råkar vara Naturliga Vapnet här och en extra från Naturlig Krigare Gesäll. 1T8 på första, 1T6 på andra och 1T6 på tredje.
En gång under striden får han ytterligare en Stridshandling där han kan göra om allt detta. Den rundan får han totalt 6 anfallsslag. Så tolkar då jag det.
Edit: Ser nu när jag läser ännu nogrannare att båda verkar ha "Handling: Aktiv" och det antar jag att man måste välja om man vill göra dubbel-obeväpnad eller dubbel-beväpnad. Men jag skulle nog köra med 3 Attacker, för det tycker jag är "lagom", men det är nog min egen husregel.
Den andra frågan om att Järnnäve, Bärsärk och Naturlig Krigare Mästare buffar alla dessa slag? Japp, det gör dem. Men en sak att tänka på: Alla, förutom den extra stridshandlingen från Överlevnadsinstinkt, måste vara mot samma fiende. Har fienden då Massor i rustning så behöver den det. Har den inte det så är det bara slöseri med en Extra stridshandling.
Sedan vet jag inte om jag tycker det är så mycket mer löjligt än en tvåhandsbärsärksjärnnävsrese.
Robust Mästare. +1T8 på en attack.
Järnnäve Mästare: +1T8 på alla attacker.
Tvåhandskraft: 1T12 och ett bonusslag om man missar.
Bärsärk: +1T6
Alltså slår den resen 1T12+2T8+1T6 på attackslaget. Missar den för den slå igen dock bara med 3T8+1T6(jag räknar alltså att Robustbonusen inte ärförbrukad). Och dessutom så bör man tänka att all skada är i en attack, så rustningen räknas bara en gång. Och råkar man ha Tvåhandskraft Mästare, så finns det ingen Rustning. Kanske även Naturlig Krigare Mästare kan lägga till 1T6 på attacken också om man nu känner att man behöver det. Men eftersom det är bara i undantagsfall nått har 18 i Tål, så kommer den Bärsärkaresen slå ihjäl allt på ett slag. Ärketroll och sånt kanske det tar 2 slag om han inte har Tvåhandskraft Mästare. Men det är inte heller så konstigt. Personen är 3 meter lång, väger ett halv ton, svingar ett svärd på 1-1½meter som den är jävligt bekant med och är jävligt arg.
Bonus på Builden. Skaffa Rustmästare Novis, så har du 1T6+1T8 i rustning. Och Bärsärk Gesäll så får du ytterligare +1T4