Själv tycker jag det definitivt är värt att lägga ut pengar på... men det är lite nischat, så det är mycket en smaksak.
Reglerna är utformade för att simulera tre musketörerna/zorro (finns till och med en fäktstil inspirerad av senaste zorro-filmen)-stilen. Dvs mycket betoning på stil och känsla.. inte fullt lika mycket på realism och små detaljer.
Världen är en tydlig kopia på europa under senmedeltiden/renäsansen med sju länder som är förbluffande lika frankrike, spanien, italien, england, tyskland, ryssland och skandinavien. Det finns magi och övernaturlighet, samt rykten om en massa gamla ruiner.
Likheterna med vår värld gör att det är lätt att sätta sig in i, samtidigt som det finns nog med skillnader för att det ska få plats med lite annorlunda idéer.
Upplägget gör att man kan spela väldigt många olika typer av kampanjer.. allt från intrigerande hovliv i montaigne (frankrike), till militära kampanjer.. till piratverksamhet på de sex haven (det sjunde är ett legendomspunnet hav under de andra).. till arkeologiska utrgrävningar sponsrade av rika adelsmän.. osv osv osv..
Det har fått kritik just för att det är för likt det riktiga europa... har man problem med det är det en idé att satsa på att skriva ny värld eller hitta annat spel.
McWolfe