EON 3 och EON 4 utöver att ha testat originalreglerna. Både EON 3 och EON 4 fungerar väldigt bra då de är bra mycket dödligare, sen är det upp till dig hur detaljrika strider etc du vill ha. Alla lär inte hålla med mig men jag tycker att EON 3 är extremt rikt på att beskriva handlingar i detalj och är mer simulationistiskt än EON 4 som är mer abstrakt i hur strider hanteras etc. Men jag är rätt säker på att du kan använda dig av egentligen vilket regelsystem som helst där du känner att nivån av gritty är rätt.tupelo;n326371 said:Tjock plot-armour är nog inte min kopp av te vill nog ha mer gritty regler.
vilka regler körde ni med?
Håller med. Jag vill iofs också båda dom två sakerna… så det jag gjorde för att lösa problemet i mina husregler Oh, Injury! var att det är lätt att parera, sköldblocka, ducka, sidsteppa, bakåtvolta osv osv väldigt fritt men att man betalar av en ändlig resurs för att göra det och när den är slut då dör man brutalt! För att få det bästa av båda världar.Rickard;n326403 said:Du vill ha swashbuckling men att folk ska dö lätt?
Känns rätt motsägelsefullt, om man tar inspiration från gamla swashbucklingfilmer.
Oh yes! Precis sådär försöker jag att spelleda i Thea och kringliggande kontinenter. Häftiga äventyr med allt du nämner men också ond bråd död i en skitig gränd i någon av Montaignes städer Jag gillar verkligen också att 7th sea andra editionen inte är lika Eurocentriskt. Historiska spel kan av självklara anledningar vara Eurocentriska om de fokuserar på speciella historiska händelser, epoker etc, men 7th sea andra editionen har verkligen tagit bra och stora steg för att dels ta bort fokus från det enbart inspirerade av Europa men också för att visa att det i Thea råder jämlikhet mellan män och kvinnor. Detta utrycktes i den första editionen men fungerade inte riktigt så i de äventyr, stämningstexter etc som fanns med, i den andra editionen är det mycket tydligare.2097;n326431 said:Håller med. Jag vill iofs också båda dom två sakerna… så det jag gjorde för att lösa problemet i mina husregler Oh, Injury! var att det är lätt att parera, sköldblocka, ducka, sidsteppa, bakåtvolta osv osv väldigt fritt men att man betalar av en ändlig resurs för att göra det och när den är slut då dör man brutalt! För att få det bästa av båda världar.
Blodlöst fäktande men sen brutalt nedstucken med en avhuggen arm på det kalla grottgolvet: clang-clang-clang-touché!
2097;n326431 said:Håller med. Jag vill iofs också båda dom två sakerna… så det jag gjorde för att lösa problemet i mina husregler Oh, Injury! var att det är lätt att parera, sköldblocka, ducka, sidsteppa, bakåtvolta osv osv väldigt fritt men att man betalar av en ändlig resurs för att göra det och när den är slut då dör man brutalt! För att få det bästa av båda världar.
Blodlöst fäktande men sen brutalt nedstucken med en avhuggen arm på det kalla grottgolvet: clang-clang-clang-touché!