Lyssnade på radio på vägen till jobbet imorse och råkade höra "Euro Jackpot"-reklamen där högsta vinsten är 900 miljoner. Började fundera på vad jag hade gjort om jag hade vunnit så mycket pengar att man skulle kunna göra mer eller mindre vad man vill i resten av livet. Funderade vidare på om detta skulle vara en intressant vinkel för ett rollspelsscenario där man spelar en helt vanlig familj som vinner hysteriskt mycket pengar och hur vinsten och deras fortsatta val får olika konsekvenser dels utifrån vilka de är som människor (drivkrafter) och dels utifrån omvärldens reaktioner. Skulle ett sådant scenario vara intressant överhuvudtaget? Finns det redan?
Vad hade jag själv gjort? Ingen aning, men kopplat till rollspel så kanske jag skulle anställt min spelgrupp för att spela alla de där scenariona/kampanjerna som man aldrig kommer hinna spela.
Vad hade jag själv gjort? Ingen aning, men kopplat till rollspel så kanske jag skulle anställt min spelgrupp för att spela alla de där scenariona/kampanjerna som man aldrig kommer hinna spela.