Nekromanti A Game of Thrones -- preview

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag hittade en länk till det här på Mark Millars forum och tänkte att det säkert kunde intressera någon. Jag länkar till det eftersom jag är för inkompetent för att inbädda det. Det är en 14 minuters preview av HBO:s kommande serie A Game of Thrones.

Länk

Min personliga åsikt är att det ser helt suveränt ut.

/tobias

kefka

Hero
Ser utmärkt ut. Jag undrar dock vart Theon Greyjoy har tagit vägen. Är han utskriven ur serien?
Han är där, man kan se honom vid avrättningsscenen.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
kefka said:
Killen som lämnar över Eddards svärd, eller? Jag tycker mig minnas att boken etablerade honom som ett rövhål mer direkt, men det är möjligt att det är nedtonat.

Simon

Swashbuckler
Svarte faraonen said:
Jag tycker mig minnas att boken etablerade honom som ett rövhål mer direkt, men det är möjligt att det är nedtonat.
Böckerna är ju extremt tajt skrivna ur ett subjektivt perspektiv i taget, och man möter ju Theon först genom barnet Brans ögon. Man kan nog vänta sig att filmkameran är snäppet mer objektiv, så då kommer folk färgas rätt annorlunda vid anslaget, tror jag.

Dilandau

Myrmidon
Simon said:
Svarte faraonen said:
Jag tycker mig minnas att boken etablerade honom som ett rövhål mer direkt, men det är möjligt att det är nedtonat.
Böckerna är ju extremt tajt skrivna ur ett subjektivt perspektiv i taget, och man möter ju Theon först genom barnet Brans ögon. Man kan nog vänta sig att filmkameran är snäppet mer objektiv, så då kommer folk färgas rätt annorlunda vid anslaget, tror jag.
Läste om första boken för någon vecka sedan. Theon förekommer extremt lite i den, och man får inte alls intrycket av att han är ett rövhål. Man får nästan inget intryck alls - han bara är någon snubbe.

w176

Förlorad dotter
Svarte faraonen said:
kefka said:
Killen som lämnar över Eddards svärd, eller? Jag tycker mig minnas att boken etablerade honom som ett rövhål mer direkt, men det är möjligt att det är nedtonat.
Si sådär. Han får -väldigt- lite utrymme, men med de få raderna han får skrattar han rått åt saker och fäller taskiga kommentarer.

Marukusu

Hero
Mycket nice, fick starka Eon-vibbar av Winterfell (närmare bestämt Drunok). Gillar smutsen, jordfärgerna och de normaldimensionerade svärden. Det enda jag reagerade på var att det inte bildades någon ånga när soldaterna andades i vinterscenen, men eftersom allt annat var bra så kan jag förlåta det. Har inte läst böckerna men blev faktiskt sugen på att göra det nu.

Rickard

Urverk speldesign
Det enda jag reagerade på var att det inte bildades någon ånga när soldaterna andades i vinterscenen,
Däremot var det ånga av deras svett. Man slutar att andas ånga om man varit ute i kylan väldigt länge (eller suger på en isbit, om man nu skulle vilja göra det).

/Han som även lade märke till hur realistiskt snön fallit mot träden

Marukusu

Hero
Han said:
Däremot var det ånga av deras svett. Man slutar att andas ånga om man varit ute i kylan väldigt länge (eller suger på en isbit, om man nu skulle vilja göra det).
Hmmm, förvisso. I så fall kunde jag inte hitta några fel alls, I rest my case. :gremsmile:

claes

Swordsman
Konrad Konvalj said:
Har du nån koll på när och var och hur serien kommer?
Premiär i USA 17:e april.
18:e april i Storbritannien.
Canal+ i Sverige kommer börja sända serien 4:e maj.

CapnZapp

Myrmidon
Gurgeh said:
Min personliga åsikt är att det ser helt suveränt ut.
Om jag tar dig bokstavligen på orden så har du helt rätt. Det ser helt suveränt ut.

Avsnittet får inte riktigt upp farten, men det räckte väl väl inte med ett avsnitt för att sälja in Sopranos eller Rome heller.

Men det var (som tur var) divisioner bättre än vanlig amerikansk TV-fantasy.

Konrad Konvalj

Myrmidon
CapnZapp said:
Men det var (som tur var) divisioner bättre än vanlig amerikansk TV-fantasy.
Det räcker med att kolla på tandraden. Är den smutsig, trasig, och lodrig är det bra TV-fantasy. Om tänderna är skinande rena, och blekta är det inget att se.