Reddokk Fheg
Hero
Håller med om det mesta du skriver. men just gällande detta citat tror jag att Vampire inte är bästa exemplet. efter som det gäller en genre som är väldigt populär bland tjejer.w176;n37927 said:Gygax har fel. Alla spel som ser till att inkludera kvinnor, eller i alla fall inte exkludera dom har större kvinnlig fanbas. Vampire som såg till att ha lika många illustrationer på kvinnor som män fick nästan lika många kvinnliga spelare som manliga.
Vist många killar gillar vampyrer men jag tycker det verkar som att just vampyrer är ännu mer populära bland kvinnor. Så detta är ett spel med ett koncept som möjligen tilltalar mer tjejer än killar.
Även om det verkligen är mer tjejer som gillar vampyr grejen än killar så är det ändå ett koncept som tilltalar mer tjejer än många andra rollspels koncept.
Men själklart tror jag att detta inte är enda anledningen till att det är i stort sett lika månge kvinliga spelare i detta spel som manliga. utan just att man sattsat mer på kvinnor i illustratioer ock sådan hjälpt till. jag önskar fler spel kunde ta efter detta. Men just till Vampire tror jag inte detta är den största anledningen att detta spel fått så många kvinnliga anhängare
Arfert said:Tja, illustrationerna hjälpte väl till. Fast att Vampire har många kvinnliga spelare beror på genren, "Anne Rice-vampyrer", som har många kvinnliga läsare. Majoriteten av de som läser Rice gissar jag. Ett fantasyspel kan ha 100% bilder på kvinnor, det skulle ändå vara mest killar som spelar. Gissar jag igen.
Reddokk Fheg said:Var detta jag menade.
Jag tror att illustrationer och annat kan påverka men jag tror fortfarande genren påverkar mer,
Tror inte det är en slump eller enbart på grund av spelutvecklarnas design vas som så många kvinliga spelare fastnat för just Vampire