Nekromanti A Princess of Mars som film.

Organ

Out of time, out of mind
Med lite tur kan det bli skitbra! Jag har dock inte läst några av böckerna utan min enda kontakt med Herr Carter har varit i serieform. Borde jag föresten läsa böckerna? Jag är nog annars en av de få på forumet som kan skryta med att ha läst alla (tiotalet stycken) delarna i orginalbokserien om Tarzan. :gremgrin:

/Anders

Rosen

Myrmidon
min enda kontakt med Herr Carter har varit i serieform. Borde jag föresten läsa böckerna?

Med brasklapp för att jag var lite för ung för att ha utvecklat något crap-filter på den tiden - jag läste också John Carter som serietidning först och skaffade böckerna sedan, och jag tyckte romanerna var mumma. Skaparna av serieversionen hade faktiskt gjort ett rätt bra jobb med att behålla böckernas stil och stämning.

Vilka chanser en film sen kan ha att lyckas med det också låter jag vara osagt än så länge.

--
Åke

Hellzon

Långsamma Vargen
Mitt crapfilter är också synnerligen rudimentärt, men jag kan rekommendera böckerna. Project Gutenberg äger! (Fast snart har jag läst ut The Chessmen of Mars, sen får jag börja jaga på bibliotek och antikvariat. Nåja, ingen brist på sådana i Uppsala liksom.)

/hellzon - Kvinnor är från Venus, riktiga män är från Mars.

Hellzon

Långsamma Vargen
Rosen said:
Vilka chanser en film sen kan ha att lyckas med det också låter jag vara osagt än så länge.
Mmm. Antingen blir det skitbra, för att parafrasera Organ, eller så går det käpprätt åt... Tror jag iallafall, jag kan ju ha fel.

Pom

Swashbuckler
Mitt perspektiv är skevt: jag läste serierna (och inte ens alla) som barn och en av böckerna som vuxen. Serierna var mycket underhållande. Boken sög något våldsamt. Men den var tunn och lättläst, så jag rekommenderar nog att du hugger tag i en och bildar dig en egen uppfattning.

Feliath

Swashbuckler
Däremot en jävla brist på Carter [ANT]

Det vet jag, ty jag har redan kollat. Det skulle vara om Andersson har några svenska översättningar, eller om du känner till några hemliga lönn-antikvariat jag är obekant med. Annars är det kört, tyvärr :gremtongue:

/Feliath — de ska tydligen komma i nytryck snart, however

Hellzon

Långsamma Vargen
Re: Däremot en jävla brist på Carter [ANT]

de ska tydligen komma i nytryck snart, however
Aaaaaawesome! Annars lät det ju inte så lovande.

Nightowl

Champion
Du kommer inte att hitta mer klichéfyllda böcker - men Burroughs uppfann en massa klichéer.

Böckerna har jäkligt lite sex för att utspelas på en planet där ingen bär kläder, dock.

Erik

Hellzon

Långsamma Vargen
Du kommer inte att hitta mer klichéfyllda böcker - men Burroughs uppfann en massa klichéer.

Böckerna har jäkligt lite sex för att utspelas på en planet där ingen bär kläder, dock.
Lyssna på ugglan, ty han talar sanning. Vänta dig inte att bli överraskad.
Fast det där med kläderna leder ju till två slutsatser:
1) Serien är läsvärd. :gremblush:
2) Hur fasen löser man det i filmen??? Jag gissar att kostymerarna trollar fram höftskynken, men det vore ju kul om de har så mycket cohones att de är trogna källmaterialet. (Och i så fall syns nämnda cohones.) :gremgrin: