Nekromanti Aaah... Lemuria...

chrull

Stockholm Kartell
först vill jag bara förklara att jag drog upp ett gäng möjliga tolkningar av det jag läst i lemuria. Möjliga tolkningar av personer som inte helt tänker efter. Men nazi-grejjen är rätt spännande ändå.

Lemuria förklarar ju faktiskt tydligt att det inte är tyska nazister som ska vara fienden i spelet. Det står tidigt i boken. Sen ger de minst två uppslag med nazister, och om man ska vara enfaldig så blir ju en möjlig tolkning att nazisterna i de äventyren ska vara hjältar. Alltså förespråkar krister och anders mer nazister som hjältar.

Antagligen är det inte alls deras tanke, men jag själv gillar idén. Men jag och hitler har en väldigt ovanlig relation...

chrull - nej, jag är inte nazist. inte ens i närheten.

Rosen

Myrmidon
minst två äventyrsförslag nämner grupper av nazister. en där det i hermannsburg blir bråk mellan SA-män och judar,

Och på vilket sätt är de inte skurkar i det scenariot? Det blir trubbel i stan, och det är de som startar det.

en annan med ett gäng SS-män på väg till lemuria för något.

Det finns lämningar efter uråldriga civilisationer och gamla mystiska artefakter i Lemuria; Hitler har skickat dem för att leta efter något som kan hjälpa dem i inbördeskriget.
'Raiders of the Lost Ark', alltså.

--
Åke

chrull

Stockholm Kartell
<blockquote><font class="small">Citat chrull:</font><hr />
då man tydligt betonar att nazisterna och tyskarna inte är fienderna i spelet [/quote]

först vill jag bara förklara att jag drog upp ett gäng möjliga tolkningar av det jag läst i lemuria. Möjliga tolkningar av personer som inte helt tänker efter. [/quote]

Antagligen är det inte alls deras tanke [/quote]

Ska jag förklara det en gång till eller räcker det jag redan sagt?

chrull

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Jag tycker att det räcker så, och att ni...

...lämnar detta lilla ämne bakom er.

Magnus

Rosen

Myrmidon
Protest

Ska jag förklara det en gång till eller räcker det jag redan sagt?

Om du kollar på datum och tid så är det ett par minuter som skiljer det meddelande du citerar, och det från mig som du svarar på. Du skickade alltså in det medan jag satt och skrev på mitt.

--
Åke

chrull

Stockholm Kartell
oj! ursäkta! [ant]

så nu är jag klar. jag lägger ned. även om jag inte direkt ansåg att det var helt utanför forumets ämne. :gremsmile:

Rosen

Myrmidon
Sådär, nu har jag till sist haft tid att kolla upp de där kartfrågorna också.

På lemuriakartan, alldeles intill Monti Colombo och på gränsen till isöknen så finns det en prick, vilket jag klassifierar som en bosättning. Kruxet är det att bosättningen inte har något namn.

Enligt den ursprungliga Lemuriakartan i Sverox #28 så är pricken Stalino, Sovjet.

Bosättningarna Pandemonium och Eldorado ägs inte av något land om man skall tro kartan, skall man göra detta eller icke är då frågan??

Båda finns med på Sverox-kartan men har inget land angivet där heller. Antagligen är det bara Michael Leck som gjorde original-kartskissen som vet.

Min egen gissning är att de är amerikanska "company towns" - USA har inga bosättningar angivna på kartan (de har ju ingen regeringsstödd närvaro på Lemuria), och det låter som den sorts nybyggarnamn som jänkare skulle kunna hitta på.

--
Åke

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Bosättningarna Pandemonium och Eldorado ägs inte av något land om man skall tro kartan, skall man göra detta eller icke är då frågan??

Båda finns med på Sverox-kartan men har inget land angivet där heller. Antagligen är det bara Michael Leck som gjorde original-kartskissen som vet.

Min egen gissning är att de är amerikanska "company towns" - USA har inga bosättningar angivna på kartan (de har ju ingen regeringsstödd närvaro på Lemuria), och det låter som den sorts nybyggarnamn som jänkare skulle kunna hitta på.
Rosen har rätt.