Nekromanti AAARRRRGH! Får de göra så?!?!

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Underbart!

Alternativ B: för att det inte är bra.

Okej, då är jag med. Jag gillar Final Fantasy för storyn och karaktärerna, även om styrningen kan vara rätt kass ibland. Om Zelda tycker jag precis som dig. Jo, många (alla?) bra Fightingspel har kommit från Japan och det är inte bara Dead or Alive utan även Tekken, Soul Caliber och Virtua Fighter.

Som jag skrev i ett svar till Greymourn lite högre upp så gillar jag anime på grund av att man kan skratta åt det du nämner. Den dåliga handlingen, de töntiga känslosamma scenerna, de psykadeliska animationerna och färgerna. Det är enligt mig det som gör att anime går att titta på. Hade inte de sakerna funnits hade alla tecknade serier varit som "de inte alltför lyckade marvel-tv-serierna" (försöker vara diplomatisk).

Greymourn

Swordsman
Re: E ju iofs. av den åsikten...

Kan bero på att du tycker BD 1,2 och Wc3 e samma typ av spel kanske... det e fortfarande Planescape som e bäst, tyvärr var det väldigt få som insåg det så vi lär inte få se nåra uppföljare... Det var så när rollspel dator branschen kommit hitills, tycker iaf. jag...

entomophobiac

Low Prep High Play

Silent Hill 2

Hyffsat skönt, faktiskt. Välgjort spel med bra musik, men ingen fullpoängare. Hade The Thing varit bättre genomfört hade jag gett det högre poäng direkt.

Metal Gear Solid 2

Värdelöst. Snyggt, men värdelöst. Som ettan fast sämre. Och ettan var bra ända tills slutet, då handligen avslutas i något sliskigt och supermoralist som nästan klår de mest ultrapatriotiska hollywoodfilmerna. Dessutom var spelet alldeles för lätt, och jag finner inget nöje i att spela igenom samma spel fyrtio gånger.

Final Fantasy

Tja, jag har aldrig kommit överens med styrningen i dessa spel. De är så otroligt bångstyriga och vedervärdigt låsta att jag inte ens får en möjlighet att komma in i spelet innan jag slänger handkontrollen genom fönstret och lägger plockepinn istället. (Brukar ta ungefär två millisekunder.)

Visst nu konkurerar ju X-boxen men jag skulle gissa att mycket av tekniken inne i X-boxen är japansk, även om företaget som gör den inte är det...

Tekniken är månne japansk, även om det är mest Amerikanska företag som nVidia och Intel som ligger bakom maskinen, men mycket av spelutbudet är inte japanskt.

Jag hade en PS2 en gång i tiden, och var väldigt nöjd med det. Ända tills den dag jag hade lite pengar och ville köpa spel. Om de inte var kort och gott sämre än på andra plattformar (PC/Xbox) så var de helt enkelt inget för mig. Det finns en bra titel på 100 i PS2 utbudet, i min mening, och det enda jag är avundsjuk på eftersom jag nu äger en Xbox är GTA: Vice City.

Annars tycker jag bättre om spelutbudet på Xbox, eftersom det faktiskt är ett utbud och inte femton miljoner likadana spel. (Och GameCube är inte ens med i ekvationen.) Plus att jag som fattig stackare inte har råd att köpa en ny dator varje år, så då får jag möjligheten att köra PC-portningar på konsoll så nära originalet som möjligt.

De är de bästa TV-spels konstruktörerna/producenterna både när det gäller spel och konsoller och det ska man inte ta ifrån dem.

Möjligen på det teknologiska planet, men de är du inget att ha som spelkonstruktörer. Inte i min mening i alla fall. För majoriteten av alla japanska TV-spel, utom möjligen en del beat-'em-up spel, är faktiskt ren skit. Och när de väl lyckas med något så brukar de göra fem miljoner efterföljare som bara blir tunnare och tunnare, men som ändå säljer i miljoner exemplar, vinner priser och höjs till skyarna. Ett fenomen som verkar vara kopplat till att spelen "är så bra för att de är japanska". Jag törs nästan säga tvärt om, även om det finns en hel del undantag.

Ackerfors

Alas, your rapids!

Kan bero på att du tycker BD 1,2 och Wc3 e samma typ av spel kanske...

Nej, Baldur's Gate-spelen är crpg (datorspelrollspel :gremsmile: ) och Warcraft 3 är ett strategispel med rollspelselement. IMHO är det väldigt stor skillnad.

det e fortfarande Planescape som e bäst, tyvärr var det väldigt få som insåg det så vi lär inte få se nåra uppföljare...

Där håller jag med. Anledningen till att inte Planescape blev den succén som det borde beror nog mest på att spelet var för djupt. Det var egentligen bara rollspelare som kunde ta till sig spelet på rätt sätt. Tråkigt nog.

Det var så när rollspel dator branschen kommit hitills, tycker iaf. jag...

Jag tycker Fallout 2 är något närmare då man hade mycket större frihet i det vilket gjorde att man faktiskt kunde rollspela bättre.

entomophobiac

Low Prep High Play
Re: Nej nu jävlar!

Sicoms regerar helt enkelt... Och hör sen!

Sitcoms är slöseri med TV-tid. Och hör sen! :gremgrin:

Själv ser jag hellre på den norska långfilmen Myrornas Krig än [valfri sitcom]...

Och vill jag ha tunna manus, värdelösa skådespelare och korkade skämt så tittar jag på Skansken och lyssnar på Lasse Berghagen.

entomophobiac

Low Prep High Play

Jo, många (alla?) bra Fightingspel har kommit från Japan och det är inte bara Dead or Alive utan även Tekken, Soul Caliber och Virtua Fighter.

Tekken är en given klassiker, men de andra två har jag inget till övers för. På den gamla PlayStation konsollen fanns däremot ett underbart spel som hette Bushido Blade, som jag önskar att det kommer i en nytappning till den bättre konsollen (och ni vet vilken jag menar...) :gremwink:

Annars har vi det Amerikanska UFC: Tapout, som faktiskt verkar vara riktigt skönt. Har inte spelat det, men kommer inhandla det nästa månad.

Ackerfors

Alas, your rapids!

På den gamla PlayStation konsollen fanns däremot ett underbart spel som hette Bushido Blade, som jag önskar att det kommer i en nytappning till den bättre konsollen (och ni vet vilken jag menar...) :gremwink:

Jo, Bushido Blade var underbart! Fast... den bättre konsolen... hmm... Gameboy Advanced? :gremgrin:

entomophobiac

Low Prep High Play
Re: Neeeeeeeeeeeeej!!!!!!!!!!! (OT)

precis som jag gör med alla Arnold-filmer

Tja, jag kan uppskatta True Lies, Total Recall, Predator, Terminator (helst inte uppföljaren) och garanterat en handfull andra. Kanske till och med Eraser.

Så varför inte? Hjärndöd action när den är som bäst, och ofta kryddad med lite långsökt humor. Bättre än anime, iaf... :gremwink:

entomophobiac

Low Prep High Play

Gameboy Advanced?

Ealkglsfkrlk lkn engertjröl ölny örtlnyrötlnh l. (Sanity Loss: 10p)

Ackerfors

Alas, your rapids!
Hahahaha!

Nu har jag skrattat mer än vad jag gjorde när jag såg Eraser... :gremwink:

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Neeeeeeeeeeeeej!!!!!!!!!!! (OT)

Tja, jag kan uppskatta True Lies, Total Recall, Predator, Terminator (helst inte uppföljaren) och garanterat en handfull andra. Kanske till och med Eraser.

Jag har bara skrattat mer en gång sen jag såg Eraser och det var här. Var det verkligen den effekten de ville ha när de gjorde Eraser?

- Jaaa! Vilken bra idé! Vi låter Arnold först hänga i flygplansvingen och sen falla ikapp en fallskärm som han hinner sätta på sig...

Balderk

Swashbuckler

Hyffsat skönt, faktiskt. Välgjort spel med bra musik, men ingen fullpoängare. Hade The Thing varit bättre genomfört hade jag gett det högre poäng direkt.
Men nu är ju inte The Thing bättre genomfört. Hur som helst så ger jag sh2 10/10 och sh3 däremot får också 10/10. I det här fallet håller jag inte med om din uppföljarkritik. Silent Hill blir bättre för varje spel... I alla fall hittills.

Värdelöst. Snyggt, men värdelöst. Som ettan fast sämre. Och ettan var bra ända tills slutet, då handligen avslutas i något sliskigt och supermoralist som nästan klår de mest ultrapatriotiska hollywoodfilmerna. Dessutom var spelet alldeles för lätt, och jag finner inget nöje i att spela igenom samma spel fyrtio gånger.
Jag tycker det är skitbra. Och definitivt inte för lätt. men jag kanske bara är dålig på att spela TV-spel. :gremsmile: Men jag har inte spelat ettan heller. men det är inte lika bra som Silent Hill, så det får 8/10

Jag hade en PS2 en gång i tiden, och var väldigt nöjd med det. Ända tills den dag jag hade lite pengar och ville köpa spel. Om de inte var kort och gott sämre än på andra plattformar (PC/Xbox) så var de helt enkelt inget för mig. Det finns en bra titel på 100 i PS2 utbudet, i min mening, och det enda jag är avundsjuk på eftersom jag nu äger en Xbox är GTA: Vice City.
Jag har inga problem med PS2:ans spelutbud hittills i alla fall. Jag tycker däremot att det verkar som att många (de flesta?) titlarna nu för tiden släpps både på PS2/X-box och i vissa fall även GC. om det är nått X-box spel jag skulle vilja ha är det kanske Shenmue || men jag klarar mig. PS2 har även mycket härligare och bättre handkontroll än X-box.

Tja, jag har aldrig kommit överens med styrningen i dessa spel.
Ska jag vara ärlig så har jag knappt spelat Final Fantasy. Enda anledningen att jag tog upp det är att det är ett av de mest prisade PS/PS2 spelen. Så jag har ingen uppfattning om dem.

Annars tycker jag bättre om spelutbudet på Xbox, eftersom det faktiskt är ett utbud och inte femton miljoner likadana spel.
Som jag sagt förut... Spelutbudet mellan konsollerna skiljer inte så mycket från varandra... Tycker inte jag i alla fall.

Möjligen på det teknologiska planet, men de är du inget att ha som spelkonstruktörer. Inte i min mening i alla fall. För majoriteten av alla japanska TV-spel, utom möjligen en del beat-'em-up spel, är faktiskt ren skit.
Kom igen nu! 90% regeln gäller för det mesta. Det finns många amerikanske skitspel också. Japanerna har gjort spel som i alla fall jag gillar eller har gillat. Silent Hill, MGS2, Super Mario, Zelda och många fler. Även om Super M och Zelda är spel som jag kanske växt ifrån så är de inte mindre genialiska för det. Japanerna kan mycket mer än Beat em' up!

/Balderk

Balderk

Swashbuckler

Nej, Baldur's Gate-spelen är crpg (datorspelrollspel ) och Warcraft 3 är ett strategispel med rollspelselement. IMHO är det väldigt stor skillnad.
Jepp, det är skitstor skillnad. Jag hatar strategispel (okej, jag älskade Heroes of might and magic 2, 3) och alla crpgs jag hittills spelat. Inte för att jag tycker det är samma typ av spel (för det är det ju verkligen inte) utan bara för att jag inte gillar något av de koncepten. That's the ugly truth! som man säger...

/Balderk

Balderk

Swashbuckler
Re: Nej nu jävlar!

Sitcoms är slöseri med TV-tid. Och hör sen!
Själv ser jag hellre på den norska långfilmen Myrornas Krig än [valfri sitcom]...
Verkar som om vi inte kan komma överens om nånting idag. Alla Älskar Raymond är otroligt bra, så är det bara. Men smaken är ju som sagt om baken.

/Balderk

Greymourn

Swordsman

Jag tycker iofs. att WC3 e helt okej.. även om jag tröttnat på det nu... Annars e jag oxå lagd åt Heroes hållet...

Wc3 hade ändå något litet mysigt över sig...

entomophobiac

Low Prep High Play

PS2 har även mycket härligare och bättre handkontroll än X-box.

Trodde jag också, tills dess jag bytte konsoll. Nu skulle jag inte vilja byta tillbaka för något i världen, även om jag då och då lirar Tekken hemma hos polare. Det är bara kort och gott sämre, precis som analogspakarna och responsen i PS2-kontrollens knappar. Xbox-kontrollen är dessutom tusen gånger mer ergonomisk.

Det enda PS2-kontrollen har som är bättre än dito til Xbox är en bra D-pad. För den D-pad Xboxen har kan ibland trilskas en del, och låser sig typ en gång av femtio då man startar vissa spel.

(D-pad, för den som inte vet, är då "directional" pad; alltså pilknapparna.)

Som jag sagt förut... Spelutbudet mellan konsollerna skiljer inte så mycket från varandra... Tycker inte jag i alla fall.

Hmm. Halo, UFC: Tapout, Morrowind, Pirates of the Caribbean etc, etc. Bara Halo är en anledning att köpa Xbox mer värd än halva PS2-utbudet.

Och de spel som kommer; till exempel Halo 2, Half-Life 2, Doom 3, Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth och en drös andra kommer bara till PC och Xbox.

Och de spelen är anledningar nog att INTE ha en PS2 utan en Amerikansk krysslåda istället :gremwink:

Troberg

Sinister eater

Och de spelen är anledningar nog att INTE ha en PS2 utan en Amerikansk krysslåda istället
Fast å andra sidan är Xboxen mycket lättare att emulera och fyller därmed ingen egentlig funktion om man har en dator.

Re: Neeeeeeeeeeeeej!!!!!!!!!!!

precis som jag gör med alla Arnold-filmer
Du vågar att dissa action-guden? :)

Men, ärligt talat så diskuterade jag och en kompis det på vägen hem från en rollspelskväll i söndags...

Det finns inga actionhjältar längre. Ingen är för filmen vad Sylvester/Arnold var när de var som störst. Hur skall dagens ungdom bli när de växer upp utan ordentliga übermanliga förebilder?

/Lars, actionlös

Minimoni

Homelander
Re: 'Japanerds' - en studie

Japanerna tänker lite annorlunda än oss och det märks ganska tydligt i deras underhållning. Det ger lite variation mot vanligt västerländskt tänkade helt enkelt.
Just den här punkten är så riktig! Jag måste bara stämma in i åsikten. Jag är helt klart Japannörd och jag tror att jag är det just på grund av att allt i Japan är så annorlunda. Jag gillar dock inte Anime och Manga :gremwink:

Sodivra

Champion
Re: Har bara en sak att tillägga...

Simpsons är ju rätt mycket satir också, det är ju till och med så det brukar benämnas i tv-tidningen. (iallafall förr) Det intressanta är att mitt favoritavsnitt är det där Bart snattar, och det är det som är tyngst på.. tja.. annat än humor.