I just det har fallet beror det nog pa att Troberg missuppfattat laget en smula. Alla kallor jag varit i kontakt med havdar att Hideaki Anno skrev hela serien under en depression, inte att den drabbade honom halvvags. Anledningen att det morknar efter ett tag ar snarare att han tyckte namnda morker skulle ta battre om det verkade braigt forst. Klassisk peripeti etc., for att inte tala om rejal depression. "Nu ska jag skriva en serie dar det som verkar bra i borjan ocksa gar at helvete"...Du skrev själv något om att NGE ändrade stämning halvvägs pga regissörens (eller vem det nu var) hade ett nervsammanbrott.
OK, rymdskeppet var ballt, men resten var precis det som jag ogillar med anime.Den har ju ett rymdskepp som ser ut att komma från renassansryssland, för fan..
Jag plockade infon direkt från en site, så det kan vara fel.I just det har fallet beror det nog pa att Troberg missuppfattat laget en smula. Alla kallor jag varit i kontakt med havdar att Hideaki Anno skrev hela serien under en depression, inte att den drabbade honom halvvags. Anledningen att det morknar efter ett tag ar snarare att han tyckte namnda morker skulle ta battre om det verkade braigt forst. Klassisk peripeti etc., for att inte tala om rejal depression. "Nu ska jag skriva en serie dar det som verkar bra i borjan ocksa gar at helvete"...
Nej, men man ger karaktärerna ett syfte att hänga upp sitt engagemang och uppoffringar på, ett syfte som sedan dekonstrueras efter hand som serien fortskrider. Det som de tror på, det som motiverar dem visar sig vara fienden, och det som de trodde var fienden är iofs fortfarande fienden, men inte lika mycket.Dessutom ar ju inte serien sarskilt ljus och lycklig ens i borjan.
Jag har faktiskt spelat X-box. Jag tål inte den handkontrollen. Varje gång jag trycker åp en knapp så trycker jag på minst en knapp jag inte ville trycka på, och det är inte min åsikt om en bra handkontroll. Däremot kunde inte PS2 ha bättre handkontroll. För mig i alla fall, har man stora händer så kanske den inte är lika bra, precis som att man inte kan ha små om man ska spela X-box.Trodde jag också, tills dess jag bytte konsoll. Nu skulle jag inte vilja byta tillbaka för något i världen, även om jag då och då lirar Tekken hemma hos polare. Det är bara kort och gott sämre, precis som analogspakarna och responsen i PS2-kontrollens knappar. Xbox-kontrollen är dessutom tusen gånger mer ergonomisk.
Jag är inte imponerad. Jag har spelat Halo och visst, det är ett ganska bra spel men jag spelar mycket hellre Silent Hill 3, GTA: Vice City osv (och nej, jag har mac och kan alltså inte äga det till dator). Morrowind är ett spel jag absolut inte vill ha och göra med. *Ryser*Hmm. Halo, UFC: Tapout, Morrowind, Pirates of the Caribbean etc, etc. Bara Halo är en anledning att köpa Xbox mer värd än halva PS2-utbudet.