Octagonal
Swashbuckler
Har ingen aning om Anderssons färg, men är det så att det är mellan oss blir valet ganska enkelt.
Röst: @Andersson
Röst: @Andersson
Ok, Sidd. Det här är inte så pjåkigt. Jag ger kanske inte jättemycket för att Basse var pepp och tjo och tjim i anmälningstråden och sen varit lite avslagen i spel. Att peppa och härja i anmälningstråden är ju mer eller mindre standard nu, och jag känner igen mig i lite analysis paralysis när spelet väl startade. Inte så konstigt tycker jag.Tavlan såklart!
Nja det var lite skoj MEN jag uppmanar alla glada att klicka på ”Search” längst upp till höger och skriv in ”Basenanji” i rutan By: Member
Tryck på blåa Search: å vipps så får ni upp Basses inlägg från senaste å vidare äldre poster.
Vad kan vi se då?
- Jag läser av en Basse som precis som mig påstår sig ha svårt med upplägget å vad som är bäst att göra i spelet.
Min analys: Basse försöker inte gräva sig ner och pröva ideer och förslag mer än att typ det här är kört.
- När jag läser Basses poster om oss andra så är det väldigt sparsmakat och halvmjäkigt över lag om typ alla, visst han hyllar (smörar) för Vimes nån gång och gnäller på mig (sorry Basse).
Min analys: Inget egentligt försök att med rejält bett försöka hitta en ulv.
Med tanke på att Basse i anmälningstråden glatt basunerade ut att nu skulle det bli full fart i Varulvsmatchen så läser jag helt av en paralyserad Ulv som mer glider med i kaoset så gott det går.
Kolla av det ni själva och tex @Vimes : visst känns inte Basse igen som en frejdig Badass Marine alls på detta uppdrag.
Vore roligt om jag hade rätt: att Tavelgate skulle vara Bassegrejjen denna gång: i så fall så blir det nästa julklapp
Du förstås då Basse försöktSka jag ge respons på det? Eller menar du Basse?
Ja det kan jag, men kanske inte så bra. Skrev mycket mellan genrepsomgångar, skolavslutningar och under promenader.@LegoIvar! Kan du kolla lite på dina inlägg från R1 och redogöra för hur du resonerade under första rundan?
Precis - det var bara så lustigt att just du skrev det.Tavelhistorien då?
Jomen det är ett ganska bra råd menar jag: "ulvar röstar inte på andra ulvar".
Såklart att en spexig ulv som jag eller RasmusL kan stöka till det och köra en flamboyant stil, men vanligast är väl att ulvarna spelar försiktigt och beräknande.
Jag tror att det trots allt är klokast att utgå från att ulvar skonar varandra så långt det är möjligt i alla fall.
(Rasmus var först med att fatta att sentry var viktig, inte den enda. Jag fokuserade på en annan grej då eftersom jag missförstått en sak i reglerna)@Anthrox : varför gjorde du upp en plan i R1 som du sen kaosade när det närmade sig deadline vilket resulterade i att RasmusL (typ den enda som fattat att det var viktigt med sentryn) åkte?
Jag vill helst rösta ut Andersson och Octagonal. Därefter LegoIvar.@Basenanji! Kan du inte göra någon sån här: "jag vill helst rösta ut ... och ... av de här anledningarna. Jag vill inte rösta ut ..., men kan tänka mig att rösta ut ... om inte bättre alternativ finns"?
Det är förstås bra att vi är vaksamma, men Sifds Basse-paranoia är dålig för byn.Det är ett generellt bra råd
Men på min tavla skulle det stå ”Ulvar röstar inte på andra ulvar - förutom Basse då”.
Ja, självklart kan jag det (även om jag är osäker på syftet, eftersom det handlade om dig och basse).Du förstås då Basse försökt
Tackar för bra funderingar(Rasmus var först med att fatta att sentry var viktig, inte den enda. Jag fokuserade på en annan grej då eftersom jag missförstått en sak i reglerna)
Jag har förklarat det här flera gånger nu, och det är väl förankrat i litt spel; jag såg hela tiden Rasmus som röd. I princip nästan från första post, när han ville gå och göra egna saker utan att prata igenom det med byn. Jag har jättesvårt för när folk tar egna initiativ på det sättet i en gruppaktivitet (mycket kontrollbehov ) och om något så ska ju byn vara samspelta. Det ansåg jag aldrig att Rasmus var. Jag frågade flera gånger om varför det var så viktigt med att han hade eldkastaren, försökte styra om så att någon annan fick den istället, men fick absolut inget svar på det från honom. Jag fick heller inte så jättemycket respons på att låsa siaren till en kritisk position så att ulvarna inte kunde nattmörda, så jag tröttnade för en stund och lämnade spelet.
När jag loggade in igen såg allt ut som kaos. Ingen verkade ha koll på något alls och ni rusade runt som yra höns hela bunten typ. Jag var extremt osäker på om det ens var så att folk hade gått för att göra i ordning sentryn, för allt var så rörigt. Bland annat på grund av att Rasmus verksde vägra att gå någon annanstans än för att fixa eldkastare, du skrev något jiddrigt meddelande om att sentryn inte kunde laddas och jag hade dålig koll på vilka som redan hade sagt att de skulle gå någonstans. Så därför ville jag dubbelkontrollera, förnom vi råkar klantarschla oss ut ur spelet redan runda ett för att ingen fattade hur ett rum försvagades så är det ju bara att packa och gå hem. Problemet var att det var typ en timme kvar och alla sannolikt inte var närvarande. Jag blev stressad, tog kommando och försökte lösa det så rätt det kunde bli. Huvudsaken var att sentryn blev fixad. Jag hade önskat att Impe fått en eldkastare med (för det hade kunnat skydda honom lite från ulvarna), men en kan inte få allt.
Det var en kombination av stress, lågflygare, dålig hjärnkapacitet pga värmen, luddigt spelande och ett komplicerat system.
Sen dess har jag jobbat för att försöka reparera situationen.
Hur sannolikt tycker du att det här scenariot är, Basse?Det värsta skulle väl vara om Andersson är siare, glömmer bort att delta och missar deadline, blir utröstad varpå inget sieri kan utnyttjas. I R4 när allt står på spel claimar en ulv sieriet och så vinner de på det.
Men alla kommer ju veta att han är siare eftersom man får veta rollen på dödade.Det värsta skulle väl vara om Andersson är siare, glömmer bort att delta och missar deadline, blir utröstad varpå inget sieri kan utnyttjas. I R4 när allt står på spel claimar en ulv sieriet och så vinner de på det.
Inte särskilt. Men jag gillar när siaren och väktaren går ut sisådär tio-tolv poster in i R1.Hur sannolikt tycker du att det här scenariot är, Basse?
Just det!Men alla kommer ju veta att han är siare eftersom man får veta rollen på dödade.
Nej. Han är min huvudmisstänkte som Mäster Ulv och Palme-mördaren.Har Anthrox spelat grönt?