Hur som helst är det väldigt skönt att veta att Vimes är grön. Gör det hela så mycket enklare. Förlåt att jag jagat dig så mycket
skyller på att jag suttit för mycket med mobilen och inte lyckats greppa helhetsbilden och missat massa saker. Nej förmodligen var det bara jag som läst av allt helt fel.
Här kommer lite tankar kring övriga deltagare.
Vimes: Så Vimes är grön. Kvar i spel då är Basse, Legolvar och Anthrox. Bland dessa är en eller två ulvar.
Anthrox: I denna trio håller jag Anthrox som grönast. Har ju trots allt kämpat på väl och varit aktiv. Enligt röstmönstret blir även Anthrox grön så känner hyfsat trygg där nu. Det som gör mig lite nervös är allt tjat om att vi har så många rundor på oss har råd att misslyckas. Hade ju varit typ omöjligt för lag ulv att vinna om de bara är två spelare. De behövde ju som sagt vara lika många som oss goda innan de kan kalla ner skytteln och med bara två mot sju hade det blivit väldigt svårt. Fiskat lite efter siare också.
Nu ser jag även (när jag skriver detta) att Anthrox vill stänga rundan och skicka mig vilket gör att varningslampor och sirener går igång i huvudet. En bybo är konstruktiv och vill vända på alla stenar medans jag läser Anthrox post som röd!!
Basse: Tycker Basse känns svåranalyserad och är nu helt med på att skicka mig vilket jag ju inte gillar. Trodde nästan Basse hade en powerroll i R1 då han spelade så okarakteristiskt och inte ville dra på sig heat. Vill också göra det bekvämt för sig och tycker att rundan bara bör handla om mig och Legolvar vilket inte är byboigt.
Samtidigt är det inte nödvändigtvis rödande att hålla mig som en potentiell ulv så vet inte. Basse har ju inte gjort bort sig eller skrivit något jag tydligt läser som rödande och vissa poster har till o med känts byboiga.
Fan mellan Basse och Anthrox är det nästan hugget som stucket.
Legolvar: Hamnar för tillfället som rödast i min lista.
Skriver i sitt första inlägg att vi borde lösa parabolen direkt. I mina ögon inte grönande och Legolvar har anklagat mig för detsamma då även jag velat lösa brädspelet men detta var ju fokuserat på parabolen och inget annat.
Blir sedan onödigt sur över Rasmus röst. Går att tolka som nybörjaraktigt eller direkt rödande.
Lobbar hela R1 på att Rasmus eller Impetigo ska åka. Tycker inte att vi ska försöka gräva upp damm och få varandra att göra ställningstaganden då vi kan tvinga varandra till förhastade slutsatser.
I början av R2 trycker Legolvar på att jag är ulv då jag velat skynda på parabolen. DU är den som löste parabolen och i ditt FÖRSTA inlägg bara tryckte på att vi borde lösa den. Trots det anklagar du mig? Jag ville lösa hela brädspelet och inte bara Parabolen specifikt. Du ville lösa specifikt parabolen. Antingen direkt dåligt byboaspel (gjort det en del själv) eller ulv!
Vidare fortsätter Legolvar att anklaga mig men nämner även Andersson då denne lågflugit men försövarar även i samma veva med att det är det många som har. Liten touch och anklagelse för att i samma mening säga att det gör ju massa spelare röda.
Kommer också en grönröd lista utan motivering i inlägg 68 R2. Ja jag står fortfarande fast vid att det kanske är den minst omotiverade grönröd listan jag sett med nonsens fakta i som en parantes där Sidd har en eldkastare okej. Jag tror den gjordes för att godingar ju gör sånt och nu måste jag försöka vara god typ.
Istället för att utveckla sina resonemang trycker Legolvar på att du borde göra en själv din ulv typ vilket är den enkla vägen att ta.
Skriver i R3 att jag eller Anthrox är sista ulven. Vad hände med vår kära Basse undrar jag då?