Nekromanti Abstinens?

Hartland

Warrior
Re: Abstinens!

Bwahahahaha, jag har gjort... eh, ingenting. Jag har gjort absolult ingenting under hela sommaren. Försökt läsa lite, nä, spela lite, tråkigt, och i övrigt bara varit totalt omotiverad.

Nu har jag iaf nått intresant att göra när jag inte har nått att göra, tack forumet.

/Hartland - som säkert har gjort saker men som inte orkar läga någon vikt vid det han gjort

Rickard

Urverk speldesign
Re: Åka skinnhiss, aka...

"...gå ut med lilla älgen, trimma korven, pumpa majonäs..."
Ah, vilken Åsa-Nisse-film är det?

I mitt liv har böcker börjat inträda, Firefox har börjat visa "forum.sverok.se" när jag skriver in "forum" i adressfältet, mitt namn synas på RPGLab, min DoD-sida uppdaterats, folk på rollspels-irc fått agera bollplank, 25 nya avatarbilder skapats, en spelgrupp har uppstått och sommarhuset blivit mer färdigtbyggt.

/Han som nu ser fram emot att lägga tid på wrnu när han egentligen borde ha tid till annat

Organ

Out of time, out of mind
Re: Hitlers Hantlangare

...och det kanske blir fel om han dör på 2020-talet, då skulle han ha varit runt 120 år gammal. Fan också.
Det är väl bara att hitta på någon Führer för den aktuella perioden. Eftersom det som sagt utspelas 70+ år efter andra världskriget så är det ju självklart att det inte kan vara ett känt nylle från den riktiga nazitoppen. Det är väl bara att säga att den som tog över efter Heydrich var Reichführer SS Sven Väht eller Über-Gauleiter Region Ost Udo Dirkschneider.

Leite wie eine plätte.

/Anders

Feuflux

omjonasson.se
Lite mer av precis allt annat

Min rubrik säger allt. Rollspel.nu har inte ersatt av någonting särskilt utan allt det andra som jag pysslar med har tagit lite lite mer tid. Eller snarare då att jag har låtit det ta mer tid. Antagligen kommer jag gå tillbaka till gamla vanor nu: mindre tidningsläsande på morgnarna, mer wrnu, mindre flashspel på eftermiddagarna, mer wrnu, mindre sverok, mer wrnu, mindre porrsurfande, mer wrnu, mindre soloskapande (if that is even possible...), mer wrnu, mindre gå på promenader, mer wrnu. Damnit... det här låter ju inte bra alls. :gremlaugh:

Rising kallade wrnu för community på sverok, och för mig är vi mer en sådan än ett forum. Jag har inte saknat att prata rollspel, men jag har saknat att prata med er.

Marukusu

Hero
Jag har tillbringat en vecka i Frankrike på Côte d'Azur (eller hur fan det nu stavas), och åkt runt lite i Monaco och Italien.

Väl i Frankrike så drack jag belgisk Leffe, rödvin och en hel del mousserat vin tills jag spydde (bokstavligt talat), köpte en kool panamahatt och två feta Montecristocigarrer och förundrades över hur fula alla fransyskor var.
Jag blev också biten av ett oidentifierad djur i foten och var tvungen att dämpa smärtorna med mer vin och öl, så jag var nästan konstant småpackad...

Folk var fula och kunde ingen engelska, städerna stank av fekalier och allt var smutsigt och kvavt på ett skumt och ohälsosamt sätt (Monaco var förstås annorlunda, men på tok för elakt och dekadent för min smak). Seriöst, rivieran är överskattad. Gud bevare Sverige.

...utöver det så har jag vältrat mig i ångest och ensamhet och uträttat föga.

haltageten

Dum inuti huvudet
Tyvärr har jag inte spelat allt för mycket rollspel då spelgruppen varit borta, jobbat eller inte haft tid. Lite synd då jag även har planerat att flytta till Linköping för att påbörja studier så att jag kan bli en ashäftig lärare som kan allt och aldrig har fel. (Så om ni bor i närheten av Linköpng och vill spela rollspel med mig så säg till.) Sen så har jag arbetat med en uppdatering till Tokons Tokar (ja vi lever fortfarande) men inspirationen att uppdatera har inte varit allt för stor då rollspel.nu varit nere och man inte kunnat skryta om att vi uppdaterat hemsidan (jag försöka vara häftig lite senare när jag genomfört uppdateringen). Förutom det så har jag jobbat som ett svin och åkt flotte på klarälven.

- Jocke, redogör.

thark

Hero
I mitt fall är det inte nog med att wrnu varit nere; rollspelandet här dessutom mer eller mindre avstannat under sommaren (första spelmötet efter uppehållet nu på torsdag), så det är dubbel abstinens.

Summan av lasterna är ju som bekant konstant, så i brist på rollspelsdito har aktivitetsgraden på diverse krigsspelsforum (och spelandet av dito spel) ökat.... och allt är ert fel. :)

Rickard

Urverk speldesign
Mindre flashspelande på eftermiddagarna

Amen till det. Jag tror att jag har spelat igenom 80 procent av spelen på www.addictinggames.com och att jag har klarat åtminstone 25-30 procent av dem.

/Han som glömde bort det, för han tröttnade på spelandet för några veckor sedan

LukeFagwalker

Veteran
Jag har jobbat och politikat hela sommarn så nu ska jag dels se till att vi vinner valet och dels köpa mig en stor fet basförstärkare så att jag kan knäcka de andra i mitt band som föresten ska spela på Legions Festivalen i Färjelanda den 18 (nån som ska dit????)

Marcus J

Hero
Jobbat en massa, lyssnat på Christian Kjellvander, spelat Railrood Tycoon 3,Sett en massa tvserier (angel, Rome, Dead like me etc.), lurkat på tangency på rpg.net, förbannat uppdateringshastigheterna på mina favorit webcomics (vilka inte är särskilt dåliga egentligen men jag vill ha MER megatokyo!), planerat datorinköp.

Så egentligen har jag varit upptagen, men saknaden efter Rollspel.nu har ändå varit stor.

skönt att vara tillbaka.

/Marcus

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Pollat rollspel.nu, postat på rpg.net, spelat gamecube (tjoho!), lurats till att börja spelleda Serenity (damn omöjligt att skriva äventyr till, möblerat det där ödsliga rummet som jag inte använt alls under det år jag bott i lägenheten.

Ang donationer.. jepp, det var inge skoj att vara utan så länge, skall bara lista ut hur jag skall skyffla pengar så skall det tas tag i.

Feuflux

omjonasson.se
Sidospår

lurats till att börja spelleda Serenity (damn omöjligt att skriva äventyr till

Hur skriver folk äventyr till Western?

Man Mountainman

Storsvagåret
Vad har ni gjort medan Rollspel.nu varit nere?

Jobbat, spelat rollspel, varit social, läst böcker, lärt mig uttala ejektivor, skaffat nya vänner, vandrat i fjällen, uppfunnit ett vaccin mot AIDS, Brottats mot kodiakbjörnar, lärt mig buktala, spelat pingis, startat ett dragspelsband, upptäckt det försvunna Atlantis, lärt mig tala flytande sanskrit, gjort en ensamflygning över Stilla Havet, surfat i Kalifornien, spelat basket med Magic Johnson, vunnit en miljon på lotto och fikat, fikat, fikat.

(Delar av ovanstående utsaga är lögnaktig. Kan DU gissa vilka?)

Feuflux

omjonasson.se
Eftersom jag inte gillar skrikhumor så tyckte jag det här var roligare än Risings skrikvideo som alla verkar älska. Hur du börjar med de små grejerna för att öka iväg med upptäcksresande, ensamflygningar och basket... och sen avsluta med nåt så banalt som fika. Stor skrivkonst.