Jag är ju som sagt inblandad på annat håll, men Frasses lövbit med gurkmajonäs påminde mig om ett par saker man kan ta offentligt, sas...
1, Är det som står i modulen/artikeln SANT, med oundvikliga fakta för SL, eller skall det vara spekulationer ("såhär kan det vara, men det kan också faktiskt vara såhär om SL vill det"), I synnerhet när det gäller rena mysterier (som ju Abyssos är) kan den senare modellen vara intressant, men många vill ha hard facts. (Och ja, jag VET att man alltid kan strunta i fakta i spel och hitta på egna, eftersom Anders inte skickar lejda hejdukar att tvinga i en kall havregrynsgröt om du gör det, men om det står X brukar en till 100% gränsande andel av alla SL utgå från det.)
2, Skall det vara en ren artikel/modul med äventyrsförslag, eller skall det vara den där hybriden med en sorts minkampanj som kombineras med en massa bakgrundsfakta? Den första kan vara mer användbar, men vi pratar om ett spel som saknar rena äventyr, något många verkar vilja ha. Eller skall du göra en Cthulhu by Gaslight och ha hälften varje.
3, Nu när du säger det, hur många sidor pratar vi? 5, 15 eller 25?
4, Finns det någon chans att Kim redan gjort något vettigt som han använt för privat bruk du kan ha nytta av? (Jag har det inte, min senaste kampanj lämnade aldrig Digerveden.)
Nightowl, hoppas fler hostar här
"No point selling out in the roleplaying industry. I mean there's no money."
Johnny Nexus