Nekromanti AC

Big Marco

Läskig
Någon som har någon erfarenhet av de enklare rullbara luftkonditioneringsmaskinerna (för typ 3-7 kkr)? Jag funderar på att skaffa en för att överleva men känner mig rätt vilse.

Krille

Super Moderator
Någon som har någon erfarenhet av de enklare rullbara luftkonditioneringsmaskinerna (för typ 3-7 kkr)?
En sådan räddade livet på mig förra sommaren, och den har fått komma igång och jobba nu igen.

Jag har min ställd i sovrummet, och kör den ett par timmar på kvällen för att få ner temperaturen så att sovrummet blir sovbart. Den funkar finfint för det. Blir det riktigt kokhett så rullar jag in den i vardagsrummet och kör den där dagtid.

De bullrar generellt sett som fan, och som vanligt får man se till att hålla dörrar och fönster stängda, men även det inräknat så är det definitivt värt pengarna för att ha sovbara temperaturer nattetid.

Dewil

Skrivbordsgeneral
Någon som har någon erfarenhet av de enklare rullbara luftkonditioneringsmaskinerna (för typ 3-7 kkr)? Jag funderar på att skaffa en för att överleva men känner mig rätt vilse.
Om du har känsliga luftrör så komplettera den med en luftfuktare. Torr luft är rena döden för luftrören. Jag blev förkyld i sydvästra USA där dagstemperaturen sällan understiger +40 grader celsius.

Dewil

Troberg

Sinister eater
Jag har två stycken, en i datorrummet och en i serverrummet (som annars kan gå uppemot 50 grader på sommaren). De funkar utmärkt. Några saker att tänka på:

De blåser kalluft åt ena hållet och varmluft åt andra. Det innebär att det är viktigt att man har någonstans att dra ut slangen som blåser varmluft.

De väsnas mer än en vanlig fläkt, men inte plågsamt mycket.

Sätt inte den på att svepa fram och tillbaka när du sitter i blåset. Man har en brutal nackspärr på ett kick.

Jag rekommenderar köp.

PAX

Jordisk Äventyrare
Jävla veklingar....

Jag har jobbat i Malaysia i tre veckor och tempen har inte varit under 30 grader på fabriksgolvet. Svettigt? Ja! Gått ner? Ja! Klagat? Ja! Stått ut? Ja! Fan! Va glada att det är lite värme där hemma nu för tusan. Jag längtar hem till den svenska sommaren.

:gremlaugh: