Nekromanti accepterat rollspel.

Syeth-hd

Warrior
för inte så länge sedan så dök det upp en tråd om att rollspel inte är accepterat. eller, ungefär iallafall. detta inspirerade mig att skriva på pcgamer.se. resultatet blev följande. jag satte upp en omröstning och.

1.ovanligt intelektuell underhållning: 7röster (8%)
2.ett sätt att underhålla sig och sina vänner: 43 (53%)
3.en syssla helt enkelt: 13 (16%)
4.fanatiskt: 3 (3%)
5.barnskligt/fjantigt/onödigt/ m.m: 14 (17%)

allt är sorterat i fallande ordning. totalt antal röster. 80.

vill ni se alla kommentarer så är länken följande. http://forum.pcgamer.se/viewtopic.php?t=47659
några kommentarer?

Jambu

Swordsman
Jag vet inte om det kan anses vara den allmäna uppfattningen just eftersom det är omröstat på pcgamer.se, där inte alla folkgrupper representeras, men det är ändå rätt intressant hur folk svarat... Själv hade jag röstat på alternativ 2...

Johan K

Gammal & dryg
några kommentarer?
Tjjaa, vad ska man säga...
Det är väll min största anledning att jag vill underhålla mig & mina vänner. Sen att man får en historia berättad för sig & sådant är ju inte helt fel.

Syeth-hd

Warrior
det har jag inte påstått heller. dessutom så finns det kanappast ett populärt allmänt forum. men pcgamer har väldigt många besökare. framföralt svenska sådana, och det var i sverige som statistiken skulle gälla.... notera att jag placerade frågan på "almänt snack" avdelningen istället för rollspelavdelningen (förmodligen datorbaserade)