Nekromanti Aces & Eights..

Arfert

Facit
...kom precis med posten, och det ser skitbra ut, återkommer med mer info när jag läst det.

en kul grej: DEN HAR EN GENOMSKINLIG TRÄFFMALL! Precis som Gillbrings Western!

En mindre bra grej är att det är tryckt på vitt, blankt papper... hade föredragit ett obestruket. Men bilderna blir fina.

/ Tomas

claes

Swordsman
Det är ett riktigt snyggt och intressant rollspel. Förmodligen den snyggaste rollspelsboken jag har i hyllan numer.

Du kommer märka att även reglerna är mycket lika Gillbrings Western - stridsregler och träffmallar, dock med lite mer avancerade regler. Alla "minispelen" i spelet är ganska roliga också förutom att det blir en drös med regler att hålla reda på.

Jag har ännu inte tagit mig igenom historiekapitlet ännu men det verkar ganska intressant iom att det inte följer den riktiga historien. Allt för att avväpna eventuella historievetare till spelare. Ska bli spännande att se vad du tycker om det.

Ett tips är att ladda hem Excel-bladet för rollpersonskapande som en av författarna gjort. Det är mycket användbart speciellt när man ska köpa färdigheter. En riktigt knöligt system som man nästan behöver vara matematiker för att få knas på.

Arfert

Facit
Det fär med en alternativhistoria var huvudanledningen att jag köpte spelet (älskar sånt)... det och att det är snyggt.

Hunk

Hero
Du kan inte klaga på leveranstiden! [NT]

NT = No Text (Ingen text)