Nekromanti Acid burns in their hearts

DarkMystic

Swordsman
Som vi öhh eonspelare vet har drakar "drakblod" som frätter ganska bra mot allt ! Så hur i hellvvv... kan man skapa odöda med den? Gör man det till magisk energi eller fräter den i den odöde?

/DarkMystic bara undrar

Eleas

Hero
"Som vi öhh eonspelare vet har drakar "drakblod" som frätter ganska bra mot allt ! Så hur i hellvvv... kan man skapa odöda med den? Gör man det till magisk energi eller fräter den i den odöde?"

Du neutraliserar dess frätande egenskaper med andra kemikalier, får man förmoda.

--Björn, frän påg

Belkor

Veteran
För det första så tror jag att prosessen förminskar frätningen och så hindras ju den vandöde från att slitas ned på grund av energierna kanske gäller det samma för syror, i alla fall när dom ingår i prosessen. :gremconfused:

Kenzui

Warrior
Har läst V&N säkert tusen ggr, men måste fråga endå.. Står det vad du gör med drakblodet? annars kanske du bara ska titta på det eller nåt annat hehe, skulle kunna vara så iaf.

Dibuk

Veteran
Det är väl blod från de lägre drakarna man använder som alkemiskt preparat att få blod från en högre drake skulle vara mycket svårt och kosta mer en 200 silver.

Lenzaroth

Veteran
Men du har väll inte bara drakblod som du leker me, du borde väll ha något annat å experimentera me tycker jag! har inte fått läsa allt i V&N så ja har inte så stor kunskap om d men d borde inte vara helt ologiskt heller för Eon är annars väldigt logiskt uppbyggt tycker jag. :gremtongue: Så hur logiskt skulle d vara om man bara har drakblod i proccesen???? inte så mycket.

MVH/ Lenzaroth "Det är en humanoid liknande varelse."

Jaggernaut

Hero
Faktiskt så tror jag att det är blod från en högre drake och ja det känns lite, lite med 200 silver för ett kvarts pund (113,5 g)högre drakblod men om man räknar med efterfråga och utbud och att det är en ransonerad vara och så blir priset ca 10 gånger högre (kanske).

Fatta vad man skulle tjäna på att nedgöra en drake! Det finns inte lite ben och blod i en sån. Och hjärtat kostar en del det också.

DarkMystic

Swordsman
Fast du måste hitta en också. Och glöm inte det värsta...
Att döda den...

/DarkMystic som vill en dag säga till en drake: Bring it on!

Jaggernaut

Hero
Drakdödare (OT)

Fast du måste hitta en också. Och glöm inte det värsta...
Att döda den...

Hitta den kan bli ett problem.

Döda den likaså.
Fast själv så har jag en idé. Lej hemskades många legoknektar (gärna sådana som kan något) och ut och jaga drake. Skulle du lyckas så är nog nästan alla legoknektar döda så du slipper att betala dem (alltså fick du draken gratis :gremlaugh:), skulle de inte lyckas så behöver du inte heller betala dem (de är nog hursomhelst döda). Då är bara att leta efter bättre legoknektar som och göra samma sak igen :gremlaugh:

Förresten så var drakdräparna från Dragonheart sämst (tydligen så räcker det inte med snitsiga vapen och sådant mot en drake).