Nekromanti Acrobat Reader!!!

Rosen

Myrmidon
<I>Är det någon här som vet hur man gör dokument för just Acrobat Reader?</I>

Hur man <I>gör</I> dem? Tja, man använder Acrobat... (Jag har iofs lyckats lura min Netscape att spara sidor som pdf-filer, men då gick det först genom en nonexistent pfd-printer.) Acrobat är dock inte gratis, vilket Acrobat Reader är.

--
Åke

Illern

koppariller
En metod är att 'skriva ut till fil' via t. ex. Word och en skrivare som klarar just detta (det finns en liten ruta att kryssa i i utskriftsrutan i Word. Då får man en postscriptfil, sedan använder man Adobe Destiller för att konventera till pdf-fil. Jag vet inte om det är det bästa men det funkar, tyvärr kostar A. Destiller pengar...

[color:green]Putoris Vulgaris Astrabo, legionär med eklövskrona
Illerlyan:<A HREF="http://www.surf.to/ferret" target="_new">http://www.surf.to/ferret</A>

Rosen

Myrmidon
<I>Då får man en postscriptfil, sedan använder man Adobe Destiller för att konventera till pdf-fil. Jag vet inte om det är det bästa men det funkar, tyvärr kostar A. Destiller pengar...</I>

Jag har aldrig lyckats få igång Distiller, för den köpta och licensierade cd:n saknade av nån anledning en vital drivrutin... Däremot installerade den en 'PDF Printer' på skrivarlistan, så det går att göra pdf:er i program med 'Print as file'-funktion genom att skriva dem genom den.

--
Åke

Riddaren

Swashbuckler
De flesta (om inte alla) program från Adobe har Adobe Distiller inkluderat och kan sådeles exportera till PDF-filer. Exempelvis Adobe InDesign 1.* samt Adobe PageMaker 6.5.

Men det finns endel andra tillägg till andra program som kan ordna så man kan exportera till PDF...det finns tillägg till Word exempelvis. Men det kostar.

Möjligen kan man finna shareware och freeware program som kan göra det också på www.download.com Riddaren - har både PageMaker och InDesign och alltså slipper detta problem

En person som glömmer allt, är väldigt bra på att minnas att denne glömt bort allt.

Frennevi

Veteran
Du får helt enkelt använda dig av Adobe Acrobat (inte Reader). Det finns ingen shareware-version av programet på nätet, så ett alternativ är att köpa mjukvaran (det är svindyrt).

Rosen

Myrmidon
<I>knepigt att fixa vettiga sidbrytningar i Netscape
Jo det föratås, jag fick för mig att du även kunde ha 'skrivit ut till fil' i Word via den därPDF-printern.</I>

Um... Möjligt att jag kan; jag har inte provat.

--
Åke