Nekromanti Acrobat

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Är det någon här som vet hur dyrt Acrobat är? Skulle behöva det då jag tänkte börja göra lite egna moduler till DoD6.

"Ägna inte för mycket tid till att vara en bra människa, inte en jävel kommer att tacka dig för det"

Riddaren

Swashbuckler
Tyvärr icke...kolla på www.adobe.com och www.adobe.se så kanske det står där. Men de flesta av Adobe:s program klarar av att exportera till PDF-format. T.ex. PageMaker 6.5 och InDesign 1.0

Av dessa är PageMaker klart prisvärd.

Riddaren

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie

MidNight

Swordsman
Långt ute i buschen, Stöcksjö, Umeå, Västerbotten,
Acrobat, ja..

..ack, ack, ack! Det äro dyrt som satan. Kan tyvärr inte ge en exakt prisuppgift, men det rör sig om åtskilliga tusenlappar. Räknar du med att tjäna lite pengar är det väl OK, annars finns det billigare alternativ.. (som att råka hitta en bränd CD med precis det man behöver..) /images/icons/wink.gif

//MiDNiGHT.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
just det...

...och jag vill inte åka i fängelse, sådeså!

"Ägna inte för mycket tid till att vara en bra människa, inte en jävel kommer att tacka dig för det"

MidNight

Swordsman
Långt ute i buschen, Stöcksjö, Umeå, Västerbotten,
Hehe..

..ja jag påpekar bara ett faktum. Det är billigare. Det är ett brott. Den moraliska biten? - det är upp till var och en. Är det moraliskt av gigantiska företag att ta tusentals kronor för sina program? Tja. Jag kan inte svara för någon annan.
Angående risken för att åka i fängelse så anser jag att det var ett tämligen vagt argument. Risken för privatpersoner att 'åka dit' är inte hög, helt enkelt för att det inte lönar sig att sätta dit alla småbrottslingar. Det kostar mer än vad det smakar.

//MiDNiGHT. - som f.ö. tycker att dylika argument från någon som har "Ägna inte för mycket tid till att vara en bra människa, inte en jävel kommer att tacka dig för det" som sin signatur är lite annourlunda /images/icons/wink.gif

Man Mountainman

Storsvagåret
Re: Hehe..

<I>Är det moraliskt av gigantiska företag att ta tusentals kronor för sina program?</I>

Moraliskt och moraliskt. Frågan är väl snarare: är det *smart* av dem att ta tusentals kronor för sina program? Så länge de gör det och tjänar pengar på det, så är det väl rätt smart. Den dagen de inte längre får sina program sålda för de priserna, blir de kanske tvungna att sänka dem.
Och om tillräckligt många personer bränner istället för att köpa, så kommer den dagen att komma snart.

/Dnalor, din finne på hornhinnan

Snow

Swashbuckler
Re: Priser

6750 för pagemaker??? Det har så mycket brister jämfört med indesign att man gråter (iallafall jag). *suck* Adobe är mitt favoritföretag i mycket, men inte i prissättning.

Snow
Dead, but still walking around

Riddaren

Swashbuckler
Re: Priser

Jovisst...men InDesign är klart dyrare (har inte priset i huvudet), är storebror också (dvs kan mera).

Däremot klarar mig sig mycket bra med PageMaker, som jag faktiskt i många fall är bättre än InDesign.

Riddaren - har båda, även MS Publisher som i jämförelse med de andra två är på stenåldern

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie

Anakha

Warrior
Örnsköldsvik, Ångermanland, Norrland, Sverige, Nor
Re: Hehe..

Jag håller med, tar man flera tusen för ett program så får man räkna med att folk piratkopierar, den moraliska delen är knappast så farlig, jag får då inga skuldkänslor av att beröva jätteföretag på några slantar.

/Anakha
"Jag kom, jag såg, jag skrev ett inlägg"