Re: Alltså....
Alla dessa personer som säger "det där hade jag kunnat tänka ut på en helg" eller; "Det där hade min 5-årige son kunnat måla bättre." Nu HAR du inte gjort det. Det var nu inte du som gav ut spelet. Hårt. Dessutom behöver ett spel inte vara dåligt bara för att man råkat skriva en del av det på kort tid.
Kult är ett skräckspel, ett riktigt äkta skräckspel. Kult är "The Shining" (Stephen King), Kult är "Draktårar" (Dean R. Koontz). Kult är allt det som vi är rädda för och boken i sig är bara en liten inspiration på vägen.
Jag har spellett Kult i två-tre år och har fortfarande rätt dåligt grepp om reglerna. Ett kast med en tärning då och då kan väl vara befogat i vissa omständigheter, men det är ju ytterst VAD rollpersonerna gör som är viktigt, inte hur väl de lyckas.
Action i Kult kan kanske funka, men det avråder jag ifrån. Senaste gången jag spelledde Kult, för några helger sedan, var det ett äventyr några kompisar spelade på BorCon (Uteliggarna) något år. Robin gick snabbt igenom äventyret för mig för två år sedan och sedan dess har det utvecklats en hel del.
Det var de två nyaste i våran förening, Frida och Sandra, som spelade uteliggare i en obestämd storstad och de var nära att avbryta spelandet vid ett tillfälle. Inte en tärning slogs.
Jag ser det som ett lyckat speltillfälle.
/staffan