Om det inte vore för AD&D Xp system så skull spelet kunna ha varit det första Storyteller spelet. Finns inget regelsystem för icke strids relaterade situationer. Speledaren har alltså full frihet att bestäm vad som kommer att hända och om man lyckas eller inte med det man vill göra, snudd på friform då det inte finns några regeler för detta överhuvud taget. Stridssystemmet är enklare än det flesta WOD spel. Även spellsen i AD&D är enklare att tolka än WODs olika förmågor.
Om det inte vore för Xp systemmet och Hps så är ju AD&D ett storyteller spel. AD&Ds levlar är ju ungefär som Vampires generationer, Mages Areate(kommer inte ihåg hur det stavas) osv. Så levlarna finns ju i WOD spelen också fast då med andra namn men dom gör det samma som Ad&d levlarna.
Väntar bra på att få se WOTC sälja D&D3 som Dungenos&Dragons the storytelling game.
Om det inte vore för Xp systemmet och Hps så är ju AD&D ett storyteller spel. AD&Ds levlar är ju ungefär som Vampires generationer, Mages Areate(kommer inte ihåg hur det stavas) osv. Så levlarna finns ju i WOD spelen också fast då med andra namn men dom gör det samma som Ad&d levlarna.
Väntar bra på att få se WOTC sälja D&D3 som Dungenos&Dragons the storytelling game.