Nekromanti Adel

hraufnir

Swordsman
Re: Okej

Ska jag vara helt ärlig är nog Indier kända över större delar av världen än fransmän. Fransmän, och deras kändisskap, är mera uppenbart för oss då det nästan är ett grannland.

Däremot tror jag att t.ex. i Kina som har 1.3 miljarder innevånare är nog Indiern mer känd. I usa är fransmannen mer känd tror jag nog, i sydamerika bryr de sig inte =) (förutom i Franska Guyana)...

jag tror att denna fråga inte verkar få något svar utan bara mothugg, men eftersom du hela tiden propsar på att fransmannen skulle vara mer känd verkar du ha ett svar där som förnöjer dig, även om inte vi andra håller med i olika grader.

hraufnir

Swordsman
Re: Kinesiska attityder [OT]

Jag böjer mig för din överkunskap oh asienofil *flinar* tackar så mycket för snabbt och smärtfritt svar =)

AnVili

Warrior
Ny fråga.......

Om Jag ställer en ny fråga då......... :gremtongue: Vad tycker ni att jag ska vara för människoras??? :gremconfused: :gremconfused: :gremgrin:

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Re: Ny fråga.......

"Vad tycker ni att jag ska vara för människoras???"

Det är faktiskt inget fel på helt vanliga jäkla vanarer :gremwink:
Annars kan Cirefalier vara väldigt underhållande om dom spelas rätt. Läs om deras tro (Cirza-tron) i Religionsboken om du har den. Där får man en rätt bra bild om hur en Cirefalier ser på världen. Dessutom kommer Cirefaliermodulen i år (Neogames säger nu i vår, men det tror jag på när jag har boken i handen) vilket nog merparten av oss ser fram emot :gremsmile:

/Naug

AnVili

Warrior
Re: Ny fråga.......

mmmmmmmmm.........JAg tror att jag ska vara en Jäkla vanar........

HerrBjörn

Warrior
Re: Nja

När vi snackar om Mundanas människoraser tror jag
det är så att Cirefalierna anser sig högst eller "finast" men måste inte va det..
Jargier anser sig också väldigt fina oftast till och med finare än conrier som också dyrkar daak.
Medans Muhadiner säkert inte ser sig sämre eller mindre "fina" än någon av dessa..
De flesta ser sig nog finare än andra beroende på vilket perspektiv man ser det och om man tar religiös eller socialt/samhällsnivåns synvinkel (alltså hur civiliserade de är).
Mycket svår fråga som sagt...
har inget bra svar tyvärr och jag tror att det är just det som är det fina med eon. Alltså att allting ser ut på olika sätt i olika synvinklar...

Zishan

Veteran
Re: Nja

Kortfattat Skulle man kunna säga! Det beror helt på var man är och vem man är så behandlas man olika!!

Generell status är dumt, om inte det är i länder som Asharien o Soldarn, då dessa hänger ihop en del o där kanske statusen kan påverka åt en hållet till andra.

Korpen

Hero
Re: Okej

I usa är fransmannen mer känd tror jag nog,
Du glömde Ö;et, det skall vara ökända, att kalla en amrikan fransman (läs: förrädisk, vitlökstinkande, halvpackad, skenhelig och amoralisk) är oftast en värre förolämpning än att säga att han begår tidelag med getter och hamstrar. Vilken folkgrupp som ses som "fin" är väldigt relativt, jag skulle t.ex nog säga att britter eller jänkare är "finare" än fransmän.

Nightowl

Champion
Re: Faktiskt...

Behöver inte nationalismen, tryckkonsten eller massmedia uppfinnas för att människor ska utveckla en stark etnisk/kulturell identitet.
Helt klart. Man kan se denna tendens redan i de guideböcker inför pilgrimsresor som gavs ut under medeltiden i Europa, innan boktryckarkonsten. Det avslöjar visserligen främst fördomar (?) hos de människor faktiskt reser och träffar folk, vilka ju är i minoritet (men inte så stor minoritet som man tror), men det är ju främst åsikterna om cirefalier hos den som faktiskt träffar på cirefalier som är intressant.

Erik

Erik