Nekromanti Adrenalinkick av EON

Kanturi

Swordsman
Igår hände det mej en kul sak när jag spelledde EON. Jag fick en liten adrenalinkick, ja, det var en liten, men det var en adrenalinkick iallafall. Jag tycker iallafall att detta är lite kul och undrar om något liknande har hänt er (när ni spelar/spelleder, inte när ni blir jagade av en björn i verkligheten :gremtongue: )

//Emil "Kanturi" Nises

Legion

Warrior
Som spelare så tycker jag faktiskt det händer förhållandevis ofta. Kan bero på att jag haft äran att spela med så förbaskat bra spelledare, och kanske på att jag är som en 5-åring mentalt och lever mig in totalt i allting.
En kick jag kommer ihåg som spelledare var när jag körde en ödemarks kampanj, och skickade på mina spelare diverse obehagliga övernaturliga upplevelser. Jag satt i princip och tuggade fradga av alla hemskheter jag fick spela ut för mina spelare. Det hela avslutades med ett litet övergivet barn som satt övergivet mitt ute på slätten, spelande på en liten vevspeldosa och gråtande. Barnet satt med ryggen åt spelarna när de närmade sig. Den enda kvinnan i gruppen (spelades av min flickvän) fick moderskänslorna i gungning och skulle försöka trösta barnet. När hon böjer sig ner och ska lägga handen på barnets axel, kastar det sig runt. Det lilla odöda barnet med ihopsydda ögon och mun och flagande hud vrålar så stygnen runt munnen slits upp "Ni skulle ju inte gå hiiiiiit!!!" (refererar till varningar de fått tidigare), och försvinner sedan i tomma intet. Jag har medvetet sänkt rösten under hela framspelandet hit, och när det här händer sitter alla inlutade över bordet för att höra ordentlig. Mitt vrål får alla att handlöst kasta sig bakåt.
Resultatet: Min flickvän grät hysteriskt, och resten av gruppen satt och stirrade över axeln ut i det mörka rummet vi spelade i.
Jag rös av välbehag.

Ezping Orm

Hero
Resultatet: Min flickvän grät hysteriskt, och resten av gruppen satt och stirrade över axeln ut i det mörka rummet vi spelade i.
Jag rös av välbehag.
Du framstår verkligen som en god människa och en bra pojkvän. :gremwink:

Legion

Warrior
Ett visst mått av sadism och skadeglädje är bara hälsosamt för att hålla spelarna på tårna.

Jag måste varit en förbaskat bra pojkvän, för jag är numera gift med samma flicka. Eller så var det bara hennes masochistiska sida som krävde att hon stannade kvar;)

k7e9

Hero
Sjysst sjysst... Jag är avundsjuk på dina spelare... :gremwink: Även om jag också har bra spelledare för tillfället...
*rys* Jag skulle vilja spela i en ren skräck kampanj någon gång...

Men måste hålla med föregående talare... Du framstår, verkligen som en god människa och härlig pojkvän... :p Och jag menar det... Ingen ironi här inte! Vem behöver skräckfilm?? Inte jag!! :gremwink:

Johan K

Gammal & dryg
Jomen, klart att man har !

Japps, klart man har fått några små ruscher av adrenalin när man har lirat EON.
De gånger som jag har fått det är det pga att man varit så ine i rollsen sin att man nästan får smaken av t. ex stgrid, smaken av nervositet & sådant. Det är ganska häftigt måste jag säga.

/ Johan K, som gilalr när man får denan känsla !

G

Guest

Guest
Nä aldrig adrenalin, men endorfin visst i stora mängder, skulle nog föredra endorfinkick än adrenalin dito också för jag blir helt kapputt i skallen när jag får adrenalinrushen.

/Zorbeltuss som hellre är fysiskt glad än fysiskt stressad.

Kanturi

Swordsman
Re: Jomen, klart att man har !

Det är ganska häftigt måste jag säga.
Ganska? Extremt, måste jag säga. Jag blev nästintill rädd när det hände :gremtongue: (klart att jag har fått adrenalinkickar tidigare så jag vet ju vad det är, men nu var det riktigt oväntat)

//Emil "Kanturi" Nises

Kanturi

Swordsman
endorfin

??? Var har jag hört det tidigare? Vad är det?

//Emil "Kanturi" Nises, excuse my lack of knowledge :gremtongue:

Alea

Veteran
Aah, jag kommer ihåg när vi sprang in i en grotta fyllt med skelett och en stor demon/skelett, min karaktär (som är Zorianriddare med storhetsvansinne) slänger sig in i striden och lyckas slå sig fram till demonen med hjälp av resten av spelgruppen. Då plockar demonen upp mig och ger mig en dödande blick (tar däng och slår dödslag precis på värdet!), demonen slänger bort mig som en trasdocka och det blir till att ta till en gudomlig intervention (som lyckas) och så kan jag hjältemodigt springa fram och utdela ett dödande hugg...
Det var adrenalin och endorfin så det hette huga.

MovinGalt

Warrior
Re: Adrenalinkick av EON [OT?]

Endorfin är en substans som frigörs i kroppen för att hämma smärta, liknande de egenskaper som morfin har, ett opiat. Det innebär alltså smärtlindring samt i viss mån (främst morfin då) eufori, ett välbefinnande. Om du gör illa dig kommer du ibland inte att känna all smärta direkt, just för att endorfinet hindrar smärtsignalerna att nå hjärnan. Ibland när man brutit ett ben kommer inte de allvarliga smärtorna förrän efter en fem-tio minuter.

Jag kan ha missat något, men varför känner vissa personer smärtlindring under sina Eon-sessioner? Slåss ni på riktigt? :gremcool:

Ni talar kanske om Dopamin eller nån typ av Noradrenalin?

/MovinGalt

G

Guest

Guest
Re: Adrenalinkick av EON [OT?]

Jag kan ha missat något, men varför känner vissa personer smärtlindring under sina Eon-sessioner? Slåss ni på riktigt?
De flesta kemikalier som kroppen producerar kan komma vid fel tillfällen, jag gissar på att ingen tänkt slåss eller haft panik som adrenalinet är tillför heller, varför det kom vet jag inte men det vill jag ha igen, det var riktigt kul den omgången :gremsmile:.

Ni talar kanske om Dopamin eller nån typ av Noradrenalin?
Dopamin skulle det vara trist att spela rollspel utan, iallafall om jag minns funktionen av det rätt, noradrenalin var det inte heller, även om det vore kul att ge spelarna det :gremsmile:.