Mina tips
Tänkte dela in lite olika spelarkategorier, under vilka jag ger förslag på armeér jag tycker passar dem....
Ska bara fölrst klargöra det alla som verkligen vet nått om WH40K ska veta.... NECRONS ÄR BÄST
Då så... typerna
1.) Den som gillar att konvertera/måla figurer
Chaos, det är inte så svårt att förstå att jag rekomenderar choas till konvertering, de har mutanter och demoner, friheten är enorm
Orks, vilka har några av de galnaste konverteringar jag sett, de är grovhuggna och konverteringen ja, säg bara cyborks
2.) Den som gillar att skjuta!!!
Tau med sina kraftiga vapen med jätteräckvidd och en mycket bra mobilitet är en riktig skjutarmé. Mest specialeserad på att skjuta av alla i kategorin.
Imperial guard har jag för mig är bra på skjutandet med, tanks är ju kul om inte annat..
eldar(dark och vanlig) är väl goda skyttar med, är inte helt hundra på deras spelstil förutom att den ska vara cheesig
Necrons är antagligen de sämsta skyttarna i kategorin (inte i skill men i räckvidd och förmåga att ösa ifrån sig skott), men de kan skjuta sönder vad som helst med sina vapen (det finns inget som kan vara för hårt för dem), och de har en finfin tank med
vissa Caos och SM faller säkert in här med
och Deamonhunters med (i vilket fall krypskytten
)
3.)Den som vill ha svårdödade enheter
tja, jag radar bara upp dem
Chaos, SM, Deamonhunters och.... NECRONS!!!
Necrons är de absolut mest svårdödade (för de kan komma tillbaka)thousand sons även jättejobbiga enheter de med..
4.) Den som vill ha en hord...
Imperial guard, Tyranids, Orks
Det var mina kategorier, de jag orkade med i vilket fall
om du känner du tillhör nån av dem kolla in de armeérna lite extra noga