Nekromanti Aeon Flux-fråga

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Jag har sett trailern till Aeon Flux-filmen. Bygger den på något dataspel? Stilen pekade åt det hållet.

Rising

Vila i frid
Re: Aeon Flux-svar

Det roliga är väl att på alla diskussionsforum, bloggar och filter jag hänger på så har typ alla, när den där trailern först visades, sagt "aha... det är först nu, efter den där lilla filmsnutten, som jag hajar något av storyn i Aeon Flux, trots att jag brukade titta på det programmet rätt ofta..." :^)

Hoppas att filmen blir lite mer begriplig. Eller kanske inte, förresten...

EchonCique

Hero
Lite svar & synthinformation

Den serien rullade som sagt på MTV 1991, 1992 och 1995. Tror mig minnas en reprisering av den dessutom.

Wikipedias sida om Æon Flux säger en hel del om både plott, bakgrund och skapare. Om du är intresserad har jag alla filer på min dator, men det kanske är att piratkopiera även om de inte går att få tag på annorstädes.

Den är populär i synthkulturen i Skåne om inte annat, då den brukade rulla mot någon vägg från en projektor på många synthställen jag varit på här nere. Jag kommer se den även om Charlize Therion inte påminner om den tecknade Æon. Som du kan se på wikipedias information om filmen ser du nog varför syntharna gillade serien :gremsmile:.