Tror inte på det, tyvärr..
Det här postade jag på DoD-forumets tråd, lägger det här också av praktiska skäl.. (Och för att gå upp i rang, HAHAHA! Nejdå..)
Ärligt talat så tror jag inte alls på att affischer skulle funka. Dom skulle snarare _bredda_ avståndet mellan rollspelande och icke rollspelande. (En affisch med en drake ter sig väl otroligt löjlig för en utomstående.)
Nej, själva idéen att ha rollspel på bibliotek var den som intresserade mig.. Vad jag vet så har faktiskt inte affischer så stor effekt.
Grejen med rollspel på bibliotek är att man så att säga går till roten till klyftan mellan rollspelare och ej rollspelare:
Man ser rollspel bland andra böcker, om man är nyfiken kan man kika lite i den, läsa introduktionen.. Den som blir intresserad kommer med största sannolikhet låna hem den och prova ett äventyr med kompisar. Även om man inte gör det så ser man rollspelsboken (Dom får ju inte vara undangömda, gärna på ett eget litet bord eller så.), läser kanske lite om personalen har satt upp ett informations-blad/affish..
Så även om man inte lånar rollspelet så SER man det iallafall.. Något som är väldigt viktigt för att rollspelen ska accepteras, man ser dom, dom ser ofarliga ut, inte så speciella.. Man vänjer sig vid dom! Detta är PRECIS vad rollspelshobbyn behöver för att accepteras och upptäckas av samhället.
Dessutom så tycker jag att rollspelsböcker passar ovanligt väl i bibliotek ändå.. Men affischer är inte rätt väg, tror jag.. Kanske om några år, när vi tagit över biblioteken.. /images/icons/wink.gif
/RIKTIG Coolhet kommer från harmoni..
Och jag är cool! /images/icons/cool.gif