chrull;n62188 said:
Så... vad tycker folk?
Två episoder in nu. Jag tänkte först att det jag tycker är dåligt (vilket ärligt talat är ... det mesta) berodde på att den inte riktigt kommit igång än, men nu hörde jag någonstans att det bara är 8 avsnitt av säsongen. 25% in borde det ha kommit igång tycker man.
Rätt bra hitills. Dock bara sett det första avsnittet. Gillar verkligen 40-talsmiljöerna, speciellt introt med 40-talistmusiken som passade väldigt bra in. Serien verkar ha mer potential än 'Agents of Shield' som jag inte direkt vill hänga upp på granen. Tycker också det är bra att det blir en mini-serie på 8 episoder/första säsongen. Bättre med kvalité där pengarna läggs, än kvantitet med sina 'fillers' och utdragna säsonger på 20+ avsnitt. Om serien går bra får vi nog se fler episoder i säsong 2(om den kommer).
Det som är sämre är att jag tycker att storystrukturen på avsnittet skulle kunna vara lite bättre, inte helt nöjd med hur allting fortlöpte dramaturgiskt sett. Sen håller jag med denna artikel också:
http://screenrant.com/agent-carter-f...es-discussion/
Lite för mycket "girl power" där hon med lätthet klubbar ner alla patriarkmän som kommer i hennes väg och hon är självfallet betydligt smartare än de småkorkade männen som kommer i hennes väg. Lite övertydligt kanske när hon blir trakasserad på kontoret av två mansgrisar och den man som försvarar henne går med krycka. Dessutom saknar hon lite personliga 'flaws', dvs brister. Thor har ju sin arrogans(som dock slipas bort allteftersom fler filmer kommer ut) eller Peter Quills/Starlords fräckhet.