"Och en AI är helt digital, människan kommer alltid vara delvis analog.."
Om AI:er nån gång kommer att skapas (vilket jag åtminstone är möjligt i teorin) så tror jag faktiskt inte att de kommer att vara digitala... de kommer troligtvis att bestå av nån form av analoga datorer som förmodligen är uppbyggda på liknande sätt som människans hjärna (ett neuralt nätverk) men låt gå det funkar ju med digitalt åxå men jag tror du menade biologisk... hursomhelst det jag tänkte svara på eg var den andra delen
Måste AI:ns känslor vara precis desamma som människans för att de ska vara känslor? Om dom får sån pass intelligens att dom utverklar eget medvetande (vilket dom ju har i N2) så lär dom ju utveckla känslor på samma sätt som människor fast det kanske inte är samma...
Att man inte kunnat kartlägga hjärnan är nog inget hinder till att man skulle kunna odla hjärnor... vi har trots allt idag lyckats odla får eller vad det var (inte kloning utan odling utanför livmoder men kloning hör ju till saken åxå) utan att kartlägga deras hjärnor... och kan man separera ut och bara odla en arm borde det inte vara svårare att separera och udla en hjärna... däremot får den ju inte några erfarenheter eller annat sånt... men det finns ju BioSoft eller MicroSoft eller vadenuhette... var ett tag sen jag kollade i N2 måste jag medge =(
Det var mina 2-3 cent =)
//Anders Öhlund - Diggar det här med AI =)