Nekromanti Aj 4 mot Aj 4S

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
En av barnen ska skaffa en Iphone 4. Jag kliar mig i i huvudet inför modellutbudet. Vilken skillnad är det på en 4 och en 4S?

Jocke

Man med skägg
4s är en ett år senare upplaga med lite hetare delar i.
De släpper i princip en ny siffra varje jämt år och varje udda år kommer en s som uppdaterar tyll ny processor och sådär.
Mellan 4 och 4s är de avgörande skillnaderna en ny kamera på 8 megapixel, den har panoramafoto, den har siri.
Och fräsigare processor då.

Krille

Super Moderator
i4S har snabbare databus och nyare processor, då den går fortare. Den stödjer bluetooth 4 jämfört med i4 som bara har bluetooth 2.1. i4S har stöd för fler och snabbare kommunikationsstandarder, bättre kamera och stöd för ryska GLONASS. Standby-tiden på i4S är aningen kortare, resten verkar gå på ett ut.

Dessutom tillverkas i4S fortfarande, till skillnad från vanlig i4.

Jarl

Hero
Mekanurg said:
En av barnen ska skaffa en Iphone 4. Jag kliar mig i i huvudet inför modellutbudet. Vilken skillnad är det på en 4 och en 4S?
Som tillägg till de andras bra information: en 4:a är för långsam. Det är det viktigaste. Den är underdimensionerad relativt sin skärmupplösning och är väldigt seg att ha att göra med, särskilt spel. Så skaffa inte en 4:a om du kan undvika.