Den här tråden finns säkert redan men jag är nyfiken på nya svar ändå, saker ändras ju.
Hur gör man för att aktivera alla spelare? Jag har nämligen i min grupp tre spelare som har olika intressen, vars karaktärer är designade med olika inriktningar för att matcha intressena, eller tvärtom. En fighter som inte är intresserad av de andras plots t.ex.
Min lösning är att jag knyter samman olika metastrukturer så att deras respektive information och intressen löper samman då och då. Det här fungerar vid de tillfällen då deras intressen och information korsar varandra, men annars är det tuffare. T.ex. har alla varsin plothook som jag bygger på med den personen, framförallt på forumet. Min förhoppning har varit att alla ska se varje karaktärs respektive plothook som ett intressant äventyrsuppslag, så att de kan samarbeta om att lösa dem men ganska ofta så visar karaktärer och därmed spelare total apati gentemot någon annans plothook. Så vad kan jag göra här? Ska jag rent ut be spelarna att ta tag i sina karaktärer och ge plothooksen en chans eller ska jag tillåta att en spelare sitter tyst och suckar för sig själv medan övriga är jättepå och intresserade av den här saken?
dvs.
1. Jag låter det vara och spelare A får tråkigt när spelare B och C har jätteroligt.
2. Jag tvingar spelare A att ge B och C's plothook en chans, trots att det går mot spelarens karaktär att tycka så.
Hur gör man för att aktivera alla spelare? Jag har nämligen i min grupp tre spelare som har olika intressen, vars karaktärer är designade med olika inriktningar för att matcha intressena, eller tvärtom. En fighter som inte är intresserad av de andras plots t.ex.
Min lösning är att jag knyter samman olika metastrukturer så att deras respektive information och intressen löper samman då och då. Det här fungerar vid de tillfällen då deras intressen och information korsar varandra, men annars är det tuffare. T.ex. har alla varsin plothook som jag bygger på med den personen, framförallt på forumet. Min förhoppning har varit att alla ska se varje karaktärs respektive plothook som ett intressant äventyrsuppslag, så att de kan samarbeta om att lösa dem men ganska ofta så visar karaktärer och därmed spelare total apati gentemot någon annans plothook. Så vad kan jag göra här? Ska jag rent ut be spelarna att ta tag i sina karaktärer och ge plothooksen en chans eller ska jag tillåta att en spelare sitter tyst och suckar för sig själv medan övriga är jättepå och intresserade av den här saken?
dvs.
1. Jag låter det vara och spelare A får tråkigt när spelare B och C har jätteroligt.
2. Jag tvingar spelare A att ge B och C's plothook en chans, trots att det går mot spelarens karaktär att tycka så.